۱۰۰۰ کیلومتر دیگر جاده یا باند دوم   در سیستان و بلوچستان ساخته شود

مدیرکل راه وشهرسازی سیستان وبلوچستان گفت: شاخص ما در استان حدود ۱۵۰۰ کیلومتر باند دوم یا بزرگراه است و در حال حاضر ما حدود ۴۵۰ کیلومتر داریم یعنی ۱۰۰۰ کیلومتر دیگر جاده یا باند دوم باید ساخته بشود.

«عطاء اله اکبری» مدیرکل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان با اشاره به اقدامات یک ساله این حوزه گفت: از طریق همکاری اصحاب رسانه و اطلاع رسانی فعالان این عرصه ما می توانیم منابع مالی مناسبی را از سطح ملی اخذ کنیم چرا که ما به تنهایی نمی توانیم و نیازمند همکاری همه به ویژه فعالان رسانه هستیم که تنها جامعه ای هستند که بیشترین کمک را می توانند به ما بکنند.

 

مدیرکل راه و شهرسازی استان اظهار کرد: در حوزه راه، قبل از عوض شدن دولت و آمدن استاندار جدید، مطالعات آمایشی استان به اتمام رسید، مصوب شد و در مطالعات آمایشی استان، حوزه تخصصی راه به عنوان حوزه زیرساخت مهم استان تصویب شد.

 

وی ادامه داد: پیام این مصوبه این است که باید در یک برنامه کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت، منابع مالی مطمئن تامین بشود تا حوزه راه ما به آن شاخص مناسب ملی نزدیک شود.

 

اکبری تصریح کرد: شاخص ما در استان حدود ۱۵۰۰ کیلومتر باند دوم یا بزرگراه است و در حال حاضر ما حدود ۴۵۰ کیلومتر داریم یعنی ۱۰۰۰ کیلومتر دیگر جاده یا باند دوم باید ساخته بشود.

 

وی افزود: شبکه اصلی ما یعنی چابهار، زاهدان، میلک و به سمت پایان محدوده ما در حوزه خراسان جنوبی، ونیز، بم، زاهدان و میرجاوه است که باید تمام بشود و تمام تلاش ما هم این است که شبکه اصلی را تمام کنیم.

 

مدیرکل راه و شهرسازی استان اظهار کرد: به دلیل وسعت استان، ۲ اداره کل این مسئولیت را به عهده گرفته اند؛ حوزه ارتباطی اداره کل جنوب استان که محدوده مسئولیت آن، بعد از خاش آغاز می شود و بقیه استان هم به عهده اداره کل شمال استان می باشد.

 

وی عنوان کرد: این دو اداره تلاش شان در جهت سیاستی است که در مطالعات آمایشی استان مشخص شده و همچنین حوزه راه است چرا که استاندار جدید حوزه آب و راه را دو اولویت خود در استان اعلام کرده است.

 

اکبری با بیان اینکه پیش از آمدن استاندار جدید اقدامات خوبی در حوزه راه آغاز شده بود گفت: این اقدامات به دلیل توجه ویژه دکتر خیابانی به این حوزه شدت گرفت و این توجه در جذب منابع مالی هم موثر بود.

 

وی یادآور شد: برای ساخت هر کیلومتر راه، حدود ۱۰ الی ۱۲ میلیارد تومان هزینه نیاز است لذا برای ساخت ۱۰۰۰ کیلومتر ما به ۱۲ هزار میلیارد تومان نیاز داریم. از سال ۸۵ که این حوزه آغاز به کار کرد تامین منابع مالی از ۸ میلیارد تومان آغاز شد و امسال حدود ۵۵۰ میلیارد تومان است؛ در این سالها ما این مسیر را با یک حرکت لاک پشتی ادامه دادیم.

 

مدیرکل راه و شهرسازی استان با بیان اینکه متاسفانه کم کاری در راه سازی، تلفات انسانی به دنبال دارد اظهار کرد: تمام تلاش خود را می کنیم که هر چه سریعتر جذب منابع مالی را به حد استاندارد نزدیک کنیم، سعی شده با ایجاد ارتباطات عمیق در سطح ملی، منابع مالی را تقویت کنیم. اگرچه در ابتدای سال ۹۹ محدودیت های ارتباطی و تعطیلی های ناشی از شیوع کرونا و بحث تحریم های اقتصادی تا حدودی نگران کننده بود و مانع حرکت جدی ما در این مسیر شد.

کد خبر 1157882

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha