روابط فرهنگی بجنورد با شهرهای تاجیکستان افزایش می یابد

شهردار بجنورد گفت: تلاش داریم تا با ایجاد خواهرخواندگی با یکی از شهرهای تاجیکستان، مراودات و روابط با این کشور افزایش یابد.

«جواد حمیدی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان با اشاره به سفر اخیر خود به کشور تاجیکستان اظهارداشت: خراسان شمالی اشتراکات فرهنگی و تاریخی زیادی با تاجیکستان دارد و این اشتراکات ظرفیت مناسبی برای توسعه همکاری در زمینه های مختلف فرهنگی، اجتماعی و گردشگردی است.

 

شهردار بجنورد افزود: به دنبال تقویت دیپلماسی شهری هستیم و در این زمنیه تلاش داریم تا خواهرخواندگی بجنورد با شهر دوشنبه یا یکی دیگر از شهرهای تاجیکستان محقق شود.

 

وی گفت: خراسان شمالی و البته مرکز استان با داشتن تنوع قومیت ها و فرهنگ ها دارای جاذبه های گردشگری زیادی است، تنوع قومیت ها از ترک، ترکمن، بلوچ، تات و فارس به صنایع دستی هم تنوع داده و مردم این استان تولیدکننده قالی، گلیم، چارق و سفره کردی هستند که برای مردم تاجیکستان دارای جذابیت است.

 

شهردار بجنورد خاطرنشان کرد: گسترش همکاری‌ها در قالب موسسه فرهنگی و یا برگزاری جشنواره و نمایشگاه می تواند زمینه ساز گسترش روابط فرهنگی باشد و البته بستری برای رونق اقتصادی و گردشگری خواهد بود.

 

لازم به یادآوری است؛ شهردار بجنورد اخیرا به مجمع شهرداران آسیایی پیوسته است.

 

مجمع شهرداران آسیایی ۱۸ و ۱۹ اسفندماه سال جاری در شهر «دوشنبه » کشور تاجیکستان برگزار شد.

 

 

کد خبر 1157937

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha