با کمک اسباب‌بازی می‌توان تعلیم و تربیت را در عرصه‌های مختلف عملی کرد

علی اکبر زداه یکی از ابزارهای مهم در هر نظام تربیتی را بازی و اسباب‌بازی دانست و گفت: جشنواره اسباب‌بازی بستری است تا خلاقان و صنعت‌گران در این حوزه خودشان و محصولاتشان را در منظر دیگران قرار دهند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، مهدی علی‌اکبرزاده در آیین اهدای جوایز هفتمین جشنواره ملی اسباب‌بازی که در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد،  گفت: در دنیای کنونی با وجود تنوعی که در تمام عرصه‌ها وجود دارد از اسباب‌بازی به روش‌های گوناگون استفاده می‌شود. درواقع با کمک اسباب‌بازی می‌توان تعلیم و تربیت را در عرصه‌های مختلف عملی کرد.


مدیر عامل کانون پروش فکری کودکان و نوجوانان با بیان اینکه سالها قبل در خانه‌ها اسباب‌بازی‌های محلی و بومی می‌ساختیم، عنوان کرد:  در حال حاضر اسباب‌بازی آنقدر اهمیت پیدا کرده است که در ابعاد مختلف از این صنعت بهره‌برداری می‌کنند. ما باید براساس تحولاتی که در دنیا شاهد هستیم و اهمیتی که به اسباب بازی داده می‌شود توجه بیشتری به این صنعت داشته باشیم.

 

وی  یکی از ابزارهای مهم در هر نظام تربیتی را بازی و اسباب‌بازی دانست و افزود. جشنواره اسباب‌بازی بستری است تا خلاقان و صنعت‌گران در این حوزه خودشان و محصولاتشان را در منظر دیگران قرار دهند.

 

علی‌اکبرزاده تصریح کرد: افرادی که در بخش رقابتی جشنواره شرکت کردند محصولات‌شان داوری شد اما قطعا محصولات برجسته‌ای وجود دارد که در جشنواره شرکت نکردند ما امیدواریم این بستر گسترده‌تر شود. کانون پرورش فکری به کمک متخصصان صنعت اسباب‌بازی می‌تواند یک شتاب‌دهنده در این حوزه باشد.خیلی اوقات خانواده‌ها برای تهیه اسباب‌بازی موردنظر خود سردرگرم می‌شوند. خانواده‌ها نیازمند یک مرجع در این حوزه هستند تا وقتی به آن مراجعه می‌کنند اسباب‌بازی مناسب برای هر سن و جنسی را پیدا کنند.

 

مدیر عامل کانون پروش فکری کودکان و نوجوانان خاطر نشان کرد: همزمان با ماه مبارک رمضان  در نظر داریم در طرحی از افطار تا سحر نمایشگاه فروش اسباب‌بازی را در کانون پرورش فکری  ایجاد کنیم.

بر اساس این گزارش، آیدین مهدی زاده  در این مراسم گفت:خوشحالم که در بین ما، تصمیم‌گیران و بزرگان صنعت اسباب‌بازی حضور دارند. جشنواره چیزی جز حس قدرشناسی از ۵۷۶ اثر و ۷۱ تولید کننده‌ای است .

 

دبیر هفتمین جشنواره اسباب بازی اظهار داشت: چهار نشست تخصصی در این دوره از جشنواره برگزار کردیم و بیش از شش سخنران از نقاط مختلف جهان در این جشنواره شرکت داشتند که نشانگر پذیرفته شدن ما در این صنعت  است.


وی  با بیان اینکه دیگر مهم بودن صنعت اسباب‌بازی دغدغه ما نیست، افزود: زیرا در حال حاضر  همه افرادی که در این حوزه فعالیت دارند پای کار هستند و برای ارتقا این صنعت تلاش می‌کنند.

 

مهدی زاده خاطر نشان کرد: اگر خانواده مرحوم جوانشیر بنیاب راضی باشند ما مدتی است در حال تأسیس شتاب دهنده‌ای در حوزه صادرات هستیم و حاضریم آن را به نام این بزرگوار نامگذاری کنیم. این شتاب دهنده از سال ۱۴۰۱ فعالیتش را آغاز می کند.

 

گفتنی است، در پایان این مراسم یادبود زنده‌یاد جوانشیر بنیاب طراح و پیشکسوت صنعت اسباب‌بازی برگزار و جوایز برگزیدگان بخش رقابتی هفتمین جشنواره ملی اسباب‌بازی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اهدا شد.

کد خبر 1157938

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha