۲۰۰ نقطه شهر جشن های نیمه شعبان را برگزار می کنند

حجت الاسلام آخوندی گفت: جشن های دهه مهدویت با عنوان «در انتظار باران» از ۲۰ اسفند آغاز و تا ۲۸ اسفند در مجتمع خیمه الانتظار ادامه دارد، همچنین ۲۰۰ جشن در ۲۰۰ نقطه شهر خصوصا در غرب مشهد برگزار می گردد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، حجت الاسلام «سعید آخوندی» در جمع خبرنگاران بیان کرد: جشن های دهه مهدویت با عنوان «در انتظار باران» از 20 اسفند آغاز و تا 28 اسفند در مجتمع خیمه الانتظار ادامه دارد، همچنین 200 جشن در 200 نقطه شهر خصوصا در غرب مشهد برگزار می گردد.


مدیر موقوفه مشارکتی مهدوی خیمه الانتظار با معرفی ویژه برنامه «عاشقانه های انتظار» گفت: در این برنامه 12 سری جهیزیه برای 12 نوعروس که جشن عروسی آنها در خیمه الانتظار برگزار شد، اهدا می شود و این افراد کسانی هستند که زیر پوشش خیریه خیمه الانتظار هستند.


وی گفت: یکی از برنامه های مشارکتی روز نیمه شعبان « کوچه انتظار» است که در آن اهالی کوچه مطهری 46 و همسایه های خیمه الانتظار 40 موکب پذیرایی از مردم را بر عهده دارند و خدمات ارائه می دهند.


حجت الاسلام آخوندی با بیان اینکه ویژه برنامه کوچه انتظار از ساعت 17 روز نیمه شعبان آغاز می شود؛ افزود: در روز نیمه شعبان نانوایی های حاشیه شهر نان رایگان بین مردم توزیع می کنند و این برنامه با عنوان « سر سفره امام مهربان» اجرا می شود.


وی در خصوص خیریه خیمه الانتظار اظهار داشت: از دو سال قبل و با شروع بیماری کرونا خیریه خیمه الانتظار 700 خانواده مستضعف را تحت پوشش دارد و دوازدهم هر ماه بسته معیشتی برای آنان ارسال می گردد و روز نیمه شعبان با عنوان مهر مهدوی برای خانواده ها ارسال می شود. خانواده های تحت پوشش به صورت مرتب تحت پوشش درمانی هستند و برای والدین و فرزندان برنامه های آموزشی و تربیتی اجرا می شود.

 

مدیر موقوفه مشارکتی مهدوی خیمه الانتظار گفت: مجتمع خیمه الانتظار شامل مسجد، مهدیه، پیش دبستانی و دبستان، دبیرستان و حوزه علمیه، باشگاه ورزشی و خیریه را شامل می شود و مسجد خیمه همه ساعات درش به روی مردم و مخاطبین باز است.


وی با تاکید بر اینکه خط قرمز ما عدم دریافت کمک و بودجه از طرف ارگان ها و سازمان ها است، اذعان داشت: تمام بازسازی و هزینه های ساخت و خیریه و صندوق قرض الحسنه خیمه با کمک های مردمی انجام می شود.


حجت الاسلام آخوندی گفت: 15 بهمن سال 99 که ساختمان قدیمی خیمه الانتظار در آتش سوخت و تصمیم بر بازسازی خیمه الانتظار در 8 طبقه گرفته شد تاکنون مبلغ 6 میلیارد و 150 میلیون تومان هزینه شده است که از این مبلغ 800 میلیون تومان را مقروض هستیم و مابقی آن توسط 3 هزار و 170 نفر خیرو واقف پرداخت شده است.


وی در پایان اظهار داشت: اجتماع منتظران در صبح نیمه شعبان در عرصه میدان شهدا برای هفدهمین سال روز جمعه برگزار می شود و پس از شعرخوانی و مولودی خوانی به سمت حرم حرکت کرده و منتظران برای شرکت در نماز جمعه حاضر می شوند و دعای دسته جمعی منتظران ظهور را قرائت می کنند.

کد خبر 1157950

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha