اجرای ویژه برنامه های بزرگداشت شاعر پرآوازه نظامی گنجوی در اسکو

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اسکو، از برگزاری ویژه برنامه های هفته بزرگداشت نظامی گنجوی و برپایی محافل ادبی به این مناسبت در این شهرستان خبر داد.

«محمدعلی قلی‌زاده»، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن عید بزرگ نیمه شعبان به تبیین برنامه های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اسکو در روزهای پایانی سال پرداخت.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اسکو، با اشاره به اینکه 21 الی 27 اسفند ماه به عنوان هفته گرامی‌داشت شاعر پرآوازه کشور عزیزمان، نظامی گنجوی مزین شده است؛ افزود: کارگاه آموزشی کتابت اشعار این شاعر صاحب سبک و پیشوای داستان‌سرایی، در هفته‌ گرامی‌داشت نظامی گنجوی با حضور علاقه‌مندان در محل مجتمع فرهنگی اسکو توسط استاد علی حسن‌زاده از خطاطان برجسته‌ شهرستان برگزار شد.

قلیزاده یاداور شد: برنامه‌های متنوعی همزمان با سراسر کشور در شهرستان اسکو نیز در این زمینه در نظر گرفته شده است و از جمله‌ این برنامه‌ها می‌توان به همایش شعرا و ادبای شهرستان اسکو در یک مراسم عصر شعر اشاره کرد.

وی از برپایی نمایشگاه عکس رامین ناصری‌وند با عنوان «ریشه‌های نهفته» هم‌زمان با هفته‌ی گرامی‌داشت نظامی گنجوی شاعر پرآوازه‌ی قرن ششم هجری در مجتمع فرهنگی هنری اسکو خبر داد و خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه 14 اثر به صورت رنگی و سیاه و سفید در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفت.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اسکو، هدف عمده‌ برگزاری این ویژه برنامه ها آشنا ساختن نسل جوان با داشته‌های فرهنگی و مفاخر فرهنگی عنوان کرد.

یادآور می شود، شهرستان اُسکو نیز یکی از شهرهای غربی آذربایجان شرقی و از قطب‌های مهم صنایع دستی و گردشگری این استان می باشد و به شهر ملی چاپ باتیک در ایران معروف است.

 

کد خبر 1157953

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha