۳۲۴ کیلوگرم فرآورده خام دامی تاریخ گذشته کشف شد

سرپرست شبکه دامپزشکی شیروان گفت: در اجرای طرح تشدید نظارت بهداشتی ایام نوروز،۳۲۴ کیلوگرم فرآورده خام دامی تاریخ گذشته کشف و ضبط شد.

«حسن ایزانلو» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهارکرد: طی این بازدید مقدار، ۳۲۴ کیلوگرم فرآورده خام دامی تاریخ گذشته و غیره کشف و ضبط شد که تخلفات آنان در خصوص عدم رعایت نکات بهداشتی، عدم تحویل ضایعات و کالای تاریخ گذشته گزارش شده است.

 

سرپرست شبکه دامپزشکی شیروان خاطرنشان کرد: در اجرای طرح تشدید نظارت بهداشتی ایام نوروز تا پایان ماه مبارک رمضان ۱۴۰۱ ، طی گشت مشترک رییس اداره نظارت اداره کل دامپزشکی استان و کارشناسان و رییس شبکه دامپزشکی شیروان به همراه نماینده تعزیرات حکومتی شهرستان، نماینده پلیس اماکن و نماینده اصناف شهرستان از ۳۸ مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی، قصابی، مرغ فروشی‌ها، جگرکی ها و رستوران ها در شیروان بازدید شد.

 

ایزانلو با اشاره به ۴ اکیپ تشکیل شده در این بازرسی ها اضافه کرد: شهروندان دقت داشته باشند با توجه به فرا رسیدن فصل گرما و فساد پذیری فرآورده‌های خام دامی، از خرید از مراکز غیرمجاز خودداری و در هنگام خرید به مهر و برچسب دامپزشکی بر روی لاشه توجه و دقت کنند.

 

وی با بیان اینکه طی روزهای گذشته چهار مرکز متخلف فرآورده خام دامی شیروان به مراجع قضایی معرفی شدند، بیان کرد: گوشت گوسفند و بز سه روز پس از تولید، گاو و شتر ۵ روز، مرغ ۳ روز و جگر گوسفند و مرغ ۴۸ ساعت پس از تولید تاریخ انقضاء دارد.

 

ایزانلو از شهروندان درخواست کرد در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی در عرضه فرآورده‌های خام دامی مراتب را از طریق تلفن چهار رقمی ۱۵۱۲  اطلاع رسانی کنند.

 

کد خبر 1157961

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha