آیین استغاثه به درگاه خدا با موضوع فرج  امام زمان در مساجدسیستان وبلوچستان

مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه اعتقاد به منجی در بین هم ادیان آسمانی وجود دارد، گفت: آیین استغاثه به درگاه خدا برای مسئله فرج امام زمان در غالب مساجد استان برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زاهدان، «منصور باقربیک» در نشست خبری با اصحاب رسانه بیان داشت: اعتکاف امسال در سه بخش عمومی، دانش آموزی ودانشجویی بود که متاسفانه بخش دانشجویی آن لغو شد و ما فقط در بخش عمومی و دانش آموزی موفق شدیم اعتکاف را برگزار کنیم. 

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان ادامه داد: حدود ۳ هزار نفر برای اعتکاف ثبت نام  که از این آمار هزار و ۵۶۴نفر  شرکت کردند.

 

باقربیک تصریح کرد: در ابتدای امر، ۴۸ مسجد برای اجرای مراسم اعتکاف شرکت کرده بودند اما به دلیل تعطیلی اعتکاف دانشجویی و برخی از مساجد که شرایط استانداردهای بهداشت وسلامت را نداشتند و از گردونه اعتکاف خارج شدند آمار برپا کننده اعتکاف در مساجد به ۳۸مسجد رسید.

 

وی با بیان اینکه شهرستان زاهدان بیشترین معتکف را پذیرا بود، افزود: برنامه های معنوی اعتکاف با کمک دستگاه های اجرایی و خیرین به خوبی برگزار شد به طوری که رضایت نسبی معتکفین و متولیان برگزار کننده را به دنبال داشت.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان وبلوچستان به ستاد بزرگداشت  اولین قیام مردم سیستان  به خونخواهی امام حسین علیه السلام اشاره کرد و  یادآور شد: شاید سه سالی است که اولین قیام مردم سیستان  به خونخواهی امام حسین علیه السلام در سیستان  برگزار می شود؛ تغییراتی در ستاد داده ایم و کمیته هایی در ستاد تشکیل شده است و هیات اندیشه ورزی را در ستادداریم که در آینده اتفافات خیلی خوبی رقم خواهد خورد و     بنای ما بر این است که ستاد بزرگداشت اولین قیام مردم سیستان به خونخواهی امام حسین علیه السلام در سطح ملی حرف برای گفتن داشته باشد در ستاد از افراد شاخص استان دعوت شده که در خدمت آنهاخواهیم بود.

 

باقربیک  در ادامه به ویژه برنامه های نیمه شعبان در سطح اشاره کرد و گفت: پویش« به عشق مهدی هوادارتم» با هدف جذب کمکهای خیرین ودستگاه های اجرایی در سطح استان برگزار می شود.

 

وی  با اشاره به اینکه آیین استغاثه به درگاه خدا برای مسئله فرج امام زمان در شب نیمه شعبان در غالب مساجد استان برگزار می شود، افزود:  اعتقاد به منجی در بین هم ادیان است و همه ادیان آسمانی معتقد هستند که خداوند منجی  را می فرستد و مردمرا از گرفتاری ها نجات خواهد داد.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان وبل صبح روز جمعه دعای ندبه در خیلی مساجد برگزار می شود و از خدا درخواست فرج امام زمان راخواهیم داشت.

 

باقربیک گفت: اجرای جشن ها در پارک ها و میادین، نورافشانی شب میلاد و پویش  باموضوع دختران منتظر، از جمله ویژه برنامه های پیشنهادی نیمه شعبان در استان است.

کد خبر 1157983

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha