کاهش ۱۰ کیلومتر بر ساعتی از میزان سرعت تردد جاده ای به منظور کاهش تصادفات در ایام نوروز ۱۴۰۱

ایمانیه گفت: در مدت زمان ۲۰ روز آینده میزان ۱۰ کیلومتر بر ساعت از میزان سرعت تردد در جاده به منظور کاهش تصادفات کاهش پیدا می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «محمدهادی ایمانیه»، امروز (سه شنبه 24 اسفند) در مراسم افتتاحیه طرح انتظامی و ترافیکی که در مجتمع «شهید فعال» شیراز برگزار شد، گفت: خوشبختانه شاهد کاهش بیماری کرونا هستیم.

استاندار فارس با یادآوری این مطلب که سفر در زمان نوروز برای کنار هم بودن شکل می گیرد، افزود: همه ابعاد سفر برکت است که یک مشکل دارد که سوانح است و همه این تلاش ها برای کاهش سوانح انجام می شود اما بدون همکاری مردم نتیجه مناسب را رقم نمی زند.

وی با اشاره به اینکه همه مراجع علمی جهان اقرار می کنند که 70 درصد سوانح به خاطر مردم است، اظهار کرد: 16 هزار فوتی در کشور بر اثر تصادفات داشتیم که 20 برابر آن مجروحین هستند که 15 درصد آن منجر به قطع عضو غیرقابل برگشت می شود سال ها ده ها هزار نفر به معلولین کشور به خاطر تصادفات به جامعه اضافه می شود.

وی با اشاره به اینکه حداقل 10 درصد هزینه های کشور برای سوانح هزینه می شود، افزود: عمده فوتی های ما 18 تا 35 سال هستند و همه اینها ناشی از غفلت های آنی و زودگذر است و لازم است این تفریح را با غفلت از بین نبرند.

استاندار فارس با اشاره به اینکه در پایان تعطیلات نوروزی بتوانیم در سه استان اول کشور در کاهش تصادفات و فوت و جرح ناشی از آن باشیم، افزود: همه 36 شهرستان استان فرمانداران اختیار دارند از ادارات استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه در مدت زمان 20 روز آینده میزان 10 کیلومتر بر ساعت از میزان سرعت تردد در جاده به منظور کاهش تصادفات کاهش پیدا می کند، اظهار کرد: در این چند روز باقیمانده آشکار سازی و تعمیرات جزیی و اصلاح دوربین شکل دهند و لازم است تاکید ویژه برای استفاده از صندلی کودک و کلاه کاسکت انجام شود.

کد خبر 1158023

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha