هنر موسیقی وسیله‌ای برای رشد و کمال انسان در ابعاد مختلف است

حسنی با اشاره به اینکه موسیقی در اذهان جامعه یک کار تفریحی قلمداد می شود، گفت: در حالیکه موسیقی علم و هنر است و باید در خدمت مردم باشد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان امروز در آیین اختتامیه هفدهمین جشنواره موسیقی استان زنجان همزمان با سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر اظهار کرد: موسیقی در اذهان جامعه به عنوان کار تفریحی قلمداد شده در حالیکه موسیقی علم و هنر است و باید در خدمت مردم باشد.

 

امراله حسنی با اشاره به برخی بیانات مراجع و علمای دین در خصوص موسیقی به فرمایشات مقام معظم رهبری در این زمینه اشاره کرد و گفت: رهبری مرزهایی را در خصوص موسیقی مشخص کرده و فرموده اند اگر موسیقی در جهت رشد انسان باشد مشکلی ندارند ولی اگر فرد را به ابتذال بکشاند حرام است.

 

وی با بیان اینکه صاحبان موسیقی در این راستا کمک کنند، گفت: خاطرمان هست که سرودهای انقلابی در اوایل انقلاب و در جبهه های حق علیه باطل موجب هیجان در مردم و حضور در صحنه ها می شد.

 

این مسئول بر ضرورت برگزاری کارگاه و ورکشاپ برای رشد هنرمندان موسیقی تاکید کرد و گفت: ساخت هنرستان موسیقی دختران در زنجان مورد پیگیری است این هنرستان 45 درصد رشد داشته و با تمام توان در برابر مصادره آن ایستادگی کردیم و در سفر ریاست جمهوری نیز اعتباری برای تکمیل آن اختصاص یافته است.

 

حسنی بر آمادگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در تامین زیرساخت های سخت افزاری رشته موسیقی تاکید کرد و گفت: اساتید این رشته کمک کنند خلاءها را جبران کنیم، همچنین انجمن های فرهنگی و هنری نیز با همراهی گروه ها برای حل مشکلات در صحنه باشند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان بر اجرای جشنواره ها در شهرستان های تابعه براساس استعداد هر شهرستان تاکید کرد و گفت: سال آینده جشنواره شعر و قصه در خدابنده برگزار خواهد شد و براساس آمادگی هر شهرستان در تلاش هستیم تا جشنواره های فرهنگی، هنری و ادبی را با میزبانی شهرستان های تابعه اجرا کنیم.

 

دبیر اجرای جشواره موسیقی استان زنجان نیز با اشاره به اینکه فراخوان جشنواره مهرماه امسال منتشر شد، گفت: این جشنواره در دور بخش تک خوانی و تک نوازی در بهمن ماه امسال اجرا شد.

 

خسروی ادامه داد: 150 اثر توسط هیات داوران بازبینی شد؛ و 85 اثر موفق به راهیابی به مرحله رقابتی شده و در نهایت 60 هنرمند در دو بخش برگزیده و شایسته تقدیر انتخاب شدند که در این مراسم از آنان تجلیل خواهد شد.

کد خبر 1158072

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha