استان همدان آماده میزبانی مسافران نوروزی

مالمیر گفت: استان همدان با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و بر اساس مجوز ستاد ملی کرونا در تعطیلات نوروز امسال آماده میزبانی مسافران است.

«علی مالمیر» در گفت و گو با خبرنگار شبستان در همدان گفت: امسال با برنامه‌های مدون شده از سوی برنامه ریزان شهری و گردشگری تلاش بر این است پس از دوسال محدودیت‌های کرونایی با رعایت نکات‌های تعیین شده، آغاز بهاری با شور و نشاط را تجربه کنیم.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان افزود: در تعطیلات نوروز امسال ۴ هزار و ۵۰۰ تخت در هتل ها، متل ها، اقامت گاه ها، و مسافر خانه‌های استان برای استقرار مهمان نوروزی تدارک دیده شده است.

 

وی ادامه داد: همچنین در تعطیلات نوروز بیش از ۴۰۰ برنامه فرهنگی و هنری در قالب برنامه نوروزگاه در جاذبه‌های گردشگری روستایی و شهری در استان همدان برگزار می‌شود



وی تصریح کرد: همچنین ۱۴ نمایشگاه عرضه صنایع دستی در استان همدان با بیش از ۲۱۴ غرفه فروش پذیرای مسافران نوروزی است

 

مالمیر در ادامه گفت: نوروز علاوه بر این که یک جشن فصلی است، فرآیند‌های اجتماعی فراوانی دارد. این آئین در دل خود، ده‌ها آئین ناملموس دیگر را جای داده ضمن اینکه نماد‌ها و کهن الگو‌های بسیاری هم در کنار پدیده نوروز خود را نشان می‌دهند.



وی اظهار داشت: نوروز را شاید بتوان ایرانی‌ترین جشن پارسیان دانست که در سرزمین‌های پارس نشین جشن گرفته می‌شود. نوروز در حداقل ۱۴ کشور تعطیل رسمی است و برای فرارسیدن آن جشن برپا می‌شود.

 

مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری گفت: از آنجا که در سال‌های اخیر شکل‌گیری محور گردشگری غرب در دستور کار وزارت میراث فرهنگی و گردشگری قرار گرفت تلاش کردیم با ترسیم راهی مشترک گردشگران داخلی و خارجی را به سمت غرب و مسیر همدان، کرمانشاه و سنندج سوق دهیم این مهم می‌تواند مشترکات فرهنگی غرب کشور را به عنوان انگیزه‌ای برای سفر همواره مطرح کند.



استان همدان همدان دارای بیش از هزار و ۹۰۰ اثر تاریخی، گردشگری و طبیعی است.

 

 

کد خبر 1158074

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha