تولید ۱۶ هزار تن محصول گلخانه‌ای در خراسان جنوبی

دُره‌کی از تولید ۱۶ هزار تن انواع محصولات گلخانه ای از ابتدای امسال تا کنون در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «غلامرضا دُره‌کی» امروز (۲۴ اسفند) در تور رسانه‌ای بازدید از مجتمع گلخانه‌ای محمدیه خوسف استان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به تداوم خشکسالی و کمبود منابع آبی در خراسان جنوبی یکی از اولویت‌های سازمان جهاد کشاورزی استان ترویج و توسعه کشت‌های گلخانه‌ای است.

 

مجری طرح توسعه گلخانه‌ای سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی در ادامه صرفه جویی در مصرف آب و افزایش تولید در واحد سطح را از مزایای کشت گلخانه ای مطرح کرد و افزود: بیشترین تولیدات گلخانه‌ای استان به ترتیب خیارسبز و گوجه فرنگی است و فلفل سبز، گیاهان دارویی و تولید نشاء از دیگر محصولات گلخانه‌ای تولید شده در استان هستند.

 

وی سطح کشت محصولات گلخانه‌ای در استان را ۸۲.۵ هکتار اعلام کرد و گفت: ۱۶ هزار تن محصولات گلخانه‌ای از آغاز امسال در خراسان جنوبی تولید شده است.

 

دُره‌کی ادامه داد: ۹ هزار تن از تولیدات گلخانه‌های استان در سال جاری مازاد بر مصرف استان بوده که به استان‌های دیگر صادر شده است.

 

مجری طرح توسعه گلخانه‌ای سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی تصریح کرد: در بحث توسعه گلخانه‌های استان امسال علی‌رغم تأخیر در ابلاغ تسهیلات، حدود ۶.۵ هکتار به سطح گلخانه‌های استان اضافه شده است.

 

وی در پایان افزود: پرونده پرداخت تسهیلاتی به میزان حدود ۱۰۱ میلیارد تومان برای ۱۷.۵ هکتار گلخانه در بانک کشاورزی استان در دست بررسی است.

 

کد خبر 1158121

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha