امکان  ذخیره ۲۲ میلیون تن غلات در کشور فراهم است

معاون برنامه‌ریزی شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران گفت: ظرفیت سیلوی استاندارد نگهداری انواع غلات در کشور ۲۲ میلیون تن است و برای گندم و آرد مشکلی نداریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «قدرت حیدری» امروز (سه شنبه ۲۴ اسفند) در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل غله و خدمات بازرگانی گلستان افزود: همه پیش بینی های لازم و راهکارهای عملی برای تامین گندم و آرد در سال 1401 انجام شده است و دراین رابطه هیچ نگرانی نداریم.

 

وی افزود: در سال 1401 برای هر ایرانی مبلغ 3هزار تومان یارانه در حوزه آرد و نان اختصاص یافته است  و تلاش می کنیم با پرداخت آن حداکثر بهره وری ایجاد شود.

 

حیدری ادامه داد: در اقصی نقاط کشور ۴۰۰ کارخانه آرد با ظرفیت ۲۱ میلیون تن تولید انواع آرد داریم و از این حیث رتبه بالایی در منطقه داریم.

 

به گفته وی، گندم و آرد یکی از حوزه های مهم تامین امنیت غذایی کشور به شمار می آید که در زمان حاضر توجه ویژه ای به این مهم شده و خواهد شد.


معاون برنامه‌ریزی شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران اضافه کرد: گلستان جایگاه ویژه در تولید گندم و زیرساخت های سیلو و تولید آرد در کشور دارد که باید بیشتر در رفع مسائل و مشکلات فرارو و بهره‌برداری بیشتر از ظرفیت ها مورد توجه قرار گیرد.

 

در پایان ابن مراسم  از خدمات سید خالق سجادی مدیرکل سابق  اداره کل غله گلستان قدردانی و محمدرضا افشار به عنوان سرپرست این نهاد معرفی شد.


در  استان گلستان تعداد ۳۶ کارخانه آرد با ظرفیت تولید سالانه ۱.۴ میلیون تن آرد فعالیت دارد.

 

استان گلستان به طور سالانه ۳۵۰ تا ۴۰۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی به کشت گندم اختصاص می یابد.

 

کد خبر 1158138

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha