دژ خاکی مینوشهر به تدریج برداشته می شود

محمد از حذف دژ خاکی مینوشهر به صورت تدریجی و مرحله به مرحله و در راستای ایجاد فضا و توسعه گردشگری منطقه آزاد اروند خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «سعید محمد» ظهر امروز (سه شنبه ۲۴ اسفند) در حاشیه بازدید از دژ خاکی مینوشهر در جمع خبرنگاران، جزیره مینو را دارای جاذبه های گردشگری فراوان دانست و اظهار کرد: حدود ۱۳ کیلومتر دژ مرزی در این جزیره وجود دارد که برای حذف آن نشست های متعددی با ستاد نیروهای مسلح برگزار شد.

 

دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور از موافقت ستاد نیروهای مسلح برای حذف دژ خاکی جزیره مینو به صورت مرحله به مرحله خبر داد و افزود: در مرحله نخست یک هزار و ۷۰۰ متر از این دژ برداشته خواهد شد.

 

وی تصریح کرد: اکنون نیز در حال تهیه طرح جامع در راستای ایجاد فضای گردشگری در این منطقه هستیم و این طرح توسط سازمان منطقه آزاد اروند اجرایی خواهد شد.

 

مشاور رئیس جمهور در امور مناطق آزاد با بیان اینکه این فضا با رویکرد ارزشی که در زمان هشت سال دفاع مقدس داشت برای استفاده از گردشگران در منطقه آزاد اروند آماده می شود تا شاهد رونق گردشگری در منطقه آزاد اروند باشیم اضافه کرد: روند آزادسازی به این ترتیب ادامه خواهد یافت تا شاهد بهره‌ برداری بیشتر مردم از ساحل رودخانه‌ ها باشیم.

 

وی با اشاره به اینکه با حضور سرمایه گذاران بیشتر در این منطقه به تدریج دژ خاکی برداشته خواهد شد بیان کرد: به منظور بهره مندی اهالی از ساحل اروندرود این دژ خاکی حذف خواهد شد و با برداشتن دژ خاکی در مینوشهر بهره مندی هر چه بیشتر از فضای ساحلی منطقه فراهم و چشم انداز مطلوبی در زمینه گردشگری ایجاد خواهد شد تا زمینه مناسبی برای جذب گردشگران در این منطقه فراهم شود.

کد خبر 1158167

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha