نظارت بر پروژه‌های عمرانی دستگاههای اجرایی قوی تر باشد

عباس زاده با بیان اینکه دستگاههای اجرایی که دفاتر فنی قوی دارند، پروژه های بیشتری به آنها داده خواهد شد، گفت: همه ساختمان ها و بناهای دولتی که احداث می شوند باید ناظر فنی داشته باشند و بر روی کار نظارت کامل باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند،‌ «علیرضا عباس زاده» شامگاه(24 اسفند) در جلسه شورای فنی استان با اشاره به اینکه نظارت بر پروژه های عمرانی دستگاههای اجرایی باید هدفمند و در دستورکار شورای نظارت استان باشد، اظهار داشت: شورای نظارت استان پروژه های دستگاههای اجرایی در شهرستان ها را به خوبی رصد و بازدید کند تا چنانچه کوتاهی در مباحث فنی صورت گرفته باشد تذکرات لازم را بدهیم.

 

وی با بیان اینکه چنانچه لازم است در این زمینه، دوره های آموزشی برای ناظران پروژه های عمرانی دستگاههای اجرایی گذاشته شود، افزود: باید نواقص کارها برطرف شود و پروژه ای که به تایید ناظر فنی رسیده است، دیگر مشکل خاصی نداشته باشد.

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه چنانچه دستگاه اجرایی نتواند ناظر فنی با کیفیت برای نظارت کافی بر پروژه های خود مورد استفاده قرار دهد، شورای فنی استان پروژه های آنها را رصد کند، ادامه داد: ابتدا باید به دستگاه مربوطه تذکر داد و چنانچه عمل نکردند، مجری پروژه را به دستگاه دیگری واگذار کرد و دستگاه اجرایی منتفع تنها به عنوان بهره بردار پروژه مطرح باشد.

 

عباس زاده با بیان اینکه دستگاههای اجرایی که دفاتر فنی قوی دارند، پروژه های بیشتری به آنها داده خواهد شد، تاکید کرد: همه ساختمان ها و بناهای دولتی که احداث می شوند باید ناظر فنی داشته باشند و بر روی کار آنها نظارت کامل باشد.

 

وی با بیان اینکه شورای فنی و کمیته نظارت استان نظارت عالیه خود بر دفاتر فنی دستگاههای اجرایی بیشتر کند، گفت: اعضای ذیل شورای فنی استان هر ماه حداقل به یکی از شهرستان ها، برای سرکشی از پروژه ها سفر کنند.

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه کمیته نظارت بر پروژه های عمرانی از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: باید نظارت بر پروژه های عمرانی دستگاهها بیشتر باشد.

 

عباس زاده تاکید کرد: هدف از این نظارت ها این است که پروژه های عمرانی دولتی در استان از شاخص فنی بالاتری برخوردار باشند.

 

 

 

 

کد خبر 1158223

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha