برگزاری نخستین مسابقه پژوهشی«مجتبی(ع)» به همت آستان مقدس عباسی

آستان مقدس حضرت عباس(ع) از آغاز نخستین مسابقه پژوهشی «مجتبی(ع)» برای انتخاب ۱۰ پژوهش برگزیده به زبان عربی و پنج پژوهش برگزیده به زبان انگلیسی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الکفیل، جمعیت علمی و فکری العمید و گروه امور فکری و فرهنگی در آستان مقدس عباسی اعلام کرد: نخستین مسابقه پژوهشی «مجتبی(ع)» برای انتخاب 10 پژوهش برتر به زبان عربی و پنج پژوهش برتر به زبان انگلیسی برگزار می شود و از محققان و پژوهشگران و متخصصان داخل و خارج از عراق برای مشارکت در این مسابقه دعوت می شود.

این مسابقه درچارچوب فعالیت های نهمین همایش علمی بین المللی سالانه اندیشه امام حسن(ع) برگزار می شود. این همایش با عنوان«الإمامُ الحَسَنِ -عَليهِ السَّلامُ- فِي مُواجَهَةِ التَّضْلِيلِ التَّارِيخِيِّ، فرائدُ السِّيرةِ وردّ الشُّبهاتِ» روز سه شنبه هشتم شهریور 1401 مطابق با 30 آگوست 2022 میلادی برگزار خواهد شد.

 

اشکال شبهات انحرافی درباره سیره امام حسن(ع)، منابع روایات انحرافی و راویان آنها، حوادث سرنوشت ساز برای امت در دوران زندگی امام حسن(ع)، لحظات بی نظیر در سیره امام حسن(ع) از ولادت تا شهادت، شایعات و تاثیرآن در تضعیف وحدت کلمه در دوره امام حسن(ع)، ادب امام حسن(ع) در مناظرات و حکمت او، شش محور این مسابقه است.

علاقه مندان برای شرکت در این مسابقه با شرایطی را رعایت کند. مقالات پژوهشی به دو زبان عربی و انگلیسی پذیرفته می شود، پژوهش باید منتشر نشده باشد یا برای چاپ پذیرفته شده باشد، همچنین در کنفرانس یا فعالیت علمی پیشین ارایه نشده باشد. پژوهشگر باید شرایط تحقیق علمی را دنبال کند و اصول علمی را در نگارش تحقیق و مستندسازی منابع رعایت کند.

 

هیئت داروان این مقالات پژوهشی را دریافت می کنند. این مقالات پژوهشی روی کاغذA4 در قالبWord و نوع قلم  (Simplified Arabic) و اندازه قلم 16 باشد. تعداد کلمات از 3000 هزار تا 10000 هزار کلمه باشد.

مقالات پژوهشی براساس محورهای اعلام شده باشد. پژوهشگر باید محوری را که می نویسد، مشخص کند. چکیده پژوهش به دو زبان عربی و انگلیسی ارایه شود و تعداد کلمات آن از 300 بیشتر نباشد.

 

آغاز دریافت چکیده از 24 اسفند 1400 مطابق با 15 مارس است و آخرین مهلت دریافت 31 فروردین 1401 مطابق با 20 آوریل 2022 است.

شرکت کنندگان در این مسابقه باید مقالات پژوهشی و چکیده آن را به آدرس https://forms.gle/t55kXRHDp3GW9Zwx5 ارسال کنند.

 

علاقه مندان می توانند برای اطلاعات بیشتر با  شماره 009647602323337  با کمیته مقدماتی از طریق برنامه تلگرام و وایبر تماس بگیرند.

10 پژوهش به زبان عربی و پنج پژوهش به زبان انگلیسی براساس معیارهای هیئت داوران تخصصی انتخاب می شود.  به هر پژوهشگر برگزیده به زبان عربی 500 هزار دینار عراق و به هر پژوهشگر برگزیده به زبان انگلیسی 400 دلار اعطا می شود.

کد خبر 1158301

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha