جشن باشکوه میلاد قائم آل محمد (عج) در سوئد برگزار می شود

مرکز اسلامی امام علی در استکهلم سوئد، جشن باشکوهی را به مناسبت میلاد حضرت قائم آل محمد حضرت مهدی(عج) برگزار می کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از مرکز اسلامی استکهلم، با نزدیک به سالروز میلاد با سعادت حضرت حجت بن الحسن عسکری، امام مهدی موعود(عج)، مرکز اسلامی امام علی(ع) در استکهلم، جشن باشکوهی به همین مناسبت با حضور دوستداران اهل بیت(ع) برگزار می کند.

این جشن ساعت 19:00 روز پنجشنبه 26 اسفند1400 مطابق با 17 مارس 2022 میلادی در سالن اجتماعات این مرکز برگزار می شود.

 

در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین دکتر جازاری، درباره شخصیت و ویژگی های منتظِر سخنرانی می کندو حاج نزار قطری، مداح اهل بیت(ع) در مدح حضرت مهدی(عج) مولودی خوانی می کند.

این برنامه شامل تلاوت قرآن کریم، سخنرانی، دکلمه و اجرای سرود توسط دانش آموزان و مسابقه فرهنگی است.

 

گفتنی است، محمد بن حسن، مشهور به امام مهدی، امام زمان و حجت بن الحسن(عج)، دوازدهمین امام شیعیان امامی است. ایشان فرزند حسن بن علی عسکری (علیه السلام) و همچون پیامبر اسلام نامش محمد و کنیه‌اش ابوالقاسم است. بر اساس منابع شیعی، تنها چند تن از یاران خاص امام حسن عسکری(علیه السلام)، امام دوازدهم را دیده اند.

 

به باور کنونی شیعه دوازده امامی، حجت بن حسن (عج) در نیمه شعبان سال ۲۵۵ یا ۲۵۶ ه.ق. در سامرا به دنیا آمد. ایشان در پنج سالگی و پس از وفات پدرشان به امامت رسید. پس از وفات امام حسن عسکری(علیه السلام)، حضرت مهدی(عج)  تنها از طریق چهار سفیر یا نایب با شیعیان در ارتباط بود. البته بررسی‌های تاریخی نشان می‌دهد که از آغاز، تعداد وکلا محدود به چهار تن نبوده است و اصطلاح نیابتِ خاص در قرن‌های چهارم و پنجم هجری توسط علمای شیعه مانند شیخ طوسی و برای تبیین غیبت صغری ایجاد شده ‌است. پس از یک دوره هفتاد ساله (موسوم به غیبت صغری) و با مرگ «علی بن محمد سمری» چهارمین نایب امام دوازدهم، شیعیان با حضرت مهدی(عج) در ارتباط نیستند، به همین دلیل این دوران را «غیبت کبری» می‌نامند. پس از پایان دوره غیبت، حضرت مهدی(عج)  قیام می کند؛ ایشان کسی خواهد بود که حق و عدالت را در جهان برپا خواهد کرد.

 

 

کد خبر 1158306

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha