۱۰ هزار  مازندرانی به مناطق عملیاتی دفاع مقدس اعزام می شوند

مجیدی با بیان اینکه امسال اعزام‌ها به دو شکل اتوبوسی و جمعی و همچنین عزیمت توسط خود مردم (خودروی شخصی) صورت می گیرد، گفت: پیش بینی می شود ۱۰هزار زائر شهدا از استان در مناطق عملیاتی جنوب حاضر شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری و به نقل از قرارگاه رسانه ای شهید مدافع حرم حاج رحیم کابلی، «عسگر مجیدی» اظهار کرد: حدود دو سالی به‌خاطر شیوع گسترده ویروس منحوس کرونا شاهد تاخیر در اعزام به اردوهای راهیان نور بودیم اما امسال با بهتر شدن وضعیت و آماده‌سازی اردوگاه‌های مناطق عملیاتی جنوب شامل اردوگاه شهید جعفرزاده در اندیمشک و یادمان هفت تپه و اردوگاه شهید بلباسی در خرمشهر اقدامات لازم جهت اعزام انجام شد و آمادگی پذیرش مهمانان وجود دارد.

 

معاون هماهنگ کننده سپاه کربلا و رئیس ستاد راهیان نور استان افزود: امروز سوالاتی درباره چرایی اردوی راهیان نور و برگزاری آن مطرح است و یک سری سوالات در راستای تردید افکنی و تشویش  در بین جوانان، در بحث دفاع مقدس مطرح می کنند و می خواهند آن را زیر سوال ببرند. که باید گفت راهیان نور رزمایش بزرگ فرهنگی است وتاثیر فرهنگی بسیار زیادی در بین نسل جوان دارد و هم پاسداشت و تکریم مقام شامخ شهدای بزرگوار است.

 

وی گفت: اردوی راهیان یکی از برنامه ها در بحث جهاد و شهادت است و جهاد یکی از موضوعات اصلی در مباحث اصلی و دینی مسلمان  به ویژه شیعیان است فلذا هر مکتبی و هر انقلابی اگر میخواهد استمرار داشته باشد باید برای حفظ شعائر و آرمان های آن فعالیت هایی را انجام دهد.

 

مجیدی ادامه داد: نظام جمهوری اسلامی و  انقلاب اسلامی بعد از دوران دفاع مقدس در باب جهاد و شهادت، اردوی ارهیان نور را راه اندازی کرد که به عنوان آرمان و باور بزرگ انقلاب برای نسل های جوان موجب ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باشد.

 

وی بیان کرد: وقتی دشمن و جبهه استکبار  جنگ را به کشور تحمیل کرد، عده ای که در شکل گیری انقلاب اسلامی نقش داشتند، در مقابل دنیای استکبار صف آرایی کردند تا از انقلاب و مرز و عزت و شرف ایرانی اسلامی دفاع کنند. در این دفاع عده قابل توجه ای، بالغ بر ۲۰۰ هزار شهید تقدیم انقلاب شدند تا باعث استمرار و استحکام انقلاب شود.طبیعی است که شهدای بزرگوار و خانواده شهدا درکنار باور و اعتقاد دینی، قطعا از ما انتظار دارند که یاد و خاطره شهدا را گرامی بداریم که راهیان نور یکی ازاین برنامه ها است.

 

مجیدی یادآورشد: هفت تپه بخش بزرگی از خاطرات دوران دفاع مقدس و لشکر ۲۵ کربلا است و رزمندگان و ایثارگران مازندرانی که در دوران دفاع مقدس در ان مستقر بودند وخاطرات خوبی دارند ، پیگیری کردند که این منطقه احیا شود و شد و یادمانی در آنجا شکل گرفت. و همچنین اردوگاه ها از نظر سرمایشی و گرمایشی هم تجهیز شدند.

 

وی با بیان اینکه امسال علاقمندان شرکت در اردوی راهیان نور در سایتی که اعلام شد،در یک بازه زمانی تعریف شده تا الان بین ۸۰۰۰تا ۹۰۰۰ نفر ، ثبت نام کردند، افزود: پیش بینی می شود ۱۰هزار نفر از اردوی راهیان نور استقبال کنند.

 

مجیدی گفت: با توجه به ظرفیت اردوگاه ها و با استفاده از ظرفیت خیرین که پشتیبانی از اردوی راهیان نور را برعهده دارند باعث شده که قیمت ها کاهش پیدا کند، و طبخ غذا در اردوگاه انجام می شود و برای هر نفر که سه روز در اردوگاه ها اسکان دارند، ۵۰ هزار تومان هزینه می شود.

کد خبر 1158445

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha