۱۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار به منظور پیشبرد طرح های سدسازی اختصاص یافت

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی، از تخصیص ۱۸۰ میلیارد تومان اعتبار برای پیشبرد طرح های سدسازی در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ «سید عقیل مرتضوی» مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی امروز چهارشنبه اعلام کرد: 1800 میلیارد ریال اعتبار به منظور پیشبرد طرح های سد سازی اختصاص یافت.

وی افزود: 102 میلیارد تومان از این رقم برای سد گلمندره در شهرستان گرمه، 70 میلیارد تومان برای پروژه علاج بخشی سد بیدواز اسفراین و بقیه نیز مربوط به عملیات تکمیلی سایر سدهای استان است.

مرتضوی افزود: تخصیص این مبلغ از محل سایر منابع اعتباری به جز منابع عمومی (قانون بودجه 1400) بوده که با پیگیری های فراوان طی ماه های آخر سال جذب شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی گفت: طرح ساخت سد گلمندره در خراسان شمالی اکنون 75 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و پیشرفت فیزیکی پروژه علاج بخشی سد بیدواز نیز حدود 78 درصد است.

وی همچنین خبر داد: به مناسبت بزرگداشت دوم فروردین ماه، روز جهانی آب و با هدف آشنایی مردم با نحوه تامین و مدیریت منابع آب و تاسیسات مهم این منابع در استان و همچنین اطلاع رسانی از حجم ذخایر سدها در سال های کم بارش اخیر، بازدید عموم مردم از سد شیرین دره در شهرستان مانه وسملقان و سد بارزو در شهرستان شیروان به مدت پنج روز از اول تا پنجم فروردین ماه 1401 برای عموم مردم آزاد است.

مرتضوی اظهارکرد: حجم ذخایر آب سدهای استان به شدت کم شده و در شرایط کنونی به صورت میانگین فقط 30 درصد مخازن سدهای استان آب دارد.

وی گفت: ورود آب به مخازن سدهای استان از مهرماه گذشته تاکنون 22 میلیون مترمکعب بوده که در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته، 42 درصد کاهش داشته است.

وی حجم ذخیره آب سد شیرن دره در شرایط کنونی را 36 میلیون متر مکعب ذکر کرد و با بیان اینکه مخزن این سد توان ذخیره بیش از 60 میلیون متر مکعب آب را دارد، اظهارکرد: حجم ذخیره آب مخزن سد بارزو در شیروان نیز 17 میلیون متر مکعب و گنجایش مخزن سد بیدواز اسفراین نیز 48میلیون متر مکعب است.

 

خبرنگار: سمیرا نیستانی

کد خبر 1158493

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha