کانون‌های مساجد مظهر کار تشکیلاتی است

درویشی گفت: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد مظهر کار تشکیلاتی، تیمی و گروهی و به صورت سازمان یافته هستند که در کار تشکیلاتی نباید به صورت مجزا و انفرادی عمل کرد بلکه باید گروهی و تشکیلاتی کار و فعالیت صورت بگیرد.

نادر درویشی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه گفت: کانون ها در سال ۱۳۷۱ به دنبال طرح مقابله با شبیخون فرهنگی توسط مقام معظم رهبری با هدف جذب جوانان و نوجوانان به مساجد، تربیت و کادرسازی برای اسلام و انقلاب و نیز مقابله با تهاجم فرهنگی تاسیس شده اند. 

 

 

مدیرکانون شهدای کربلا کرمانشاه افزود: در حال حاضر مساجد زیادی در مناطق روستایی و شهری فعالیت دارند که راه‌اندازی و تأسیس کانون‌های فرهنگی و هنری می‌تواند زمینه‌ساز فعال کردن مساجد و جذب جوانان به این پایگاه‌های مهم فرهنگی باشد.

 

 

وی خاطر نشان کرد: باتوجه به خطرات ویروس کرونا و شیوع آن ، بیشتر فعالیت ها به صورت مجازی برگزار می‌شود که در این بین بازدهی فعالیت ها پایین آمد و بخاطر اینکه برخی افراد گوشی های هوشمند نداشتن ، ضعییف بودن اتصال به اینترنت باعث حضور کم رنگ اعضا کانون شده است.

 


درویشی تصریح کرد:یرگزاری کلاس های قرآن و احکام در فضای مجازی و حضوری،  برگزاری رزمایش کمک های مومنانه ، توزیع گوشت گرم از طرف برنام سمت خدا معادل ۱ کیلو و نیم طی سه مرحله،برگزاری مسابقات فرهنگی ،سرکشی از خانواده شهدا، غبار روبی مزار شهدا ، برگزاری جشن اعیاد شعبانیه ، ضد عفونی کانون،برگزاری سه شنبه های تکریم و برگزرای جشن انقلاب از مهمترین برنامه های کانون است.

 

 

 

مدیر کانون شهدای کربلا کرمانشاه اظهار کرد: کانون‌های فرهنگی و هنری در مساجد را حلقه وصلی دانست ک است که بسیاری از ظرفیت ها، پتانسیل‌ها و جوانان را دور هم جمع می‌کنند.

کد خبر 1158538

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha