رسانه‌های خوزستان باید به جایگاه واقعی خود دست یابند/ افتتاح خانه هنرمندان در آغاز سال آینده

حجت‌الاسلام کلاه‌کج با بیان اینکه تلاش می‌کنیم رسانه‌های خوزستان به جایگاه واقعی خود دست یابند گفت: در تلاش هستیم خبرنگاران و مطبوعات را در استان تخصصی کرده و آموزش خبرنگاران را به صورت جدی پیگیری می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «حجت‌الاسلام رضا کلاه‌کج» ظهر امروز (چهارشنبه ۲۵ اسفند) در نشست هم‌اندیشی با اصحاب رسانه، با بیان اینکه خبر خوب حال خوب ایجاد می‌کند و فضای جامعه را به سمت امید و نشاط پیش می‌برد اظهار کرد: درخواست رسانه‌ها این است که قانون در حوزه رسانه و مطبوعات اجرا شود که تمام سعی خود را برای تحقق این امر به کار می‌گیریم.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان اضافه کرد: تمام تلاش خود را برای ارتقای رسانه با دستگاه‌های مختلف برای انعکاس خدمات‌رسانی دولت و مردم و ایجاد امید و نشاط عمومی به کار خواهیم بست.

 

وی افزود: برنامه‌ داریم جلساتی را به صورت هفتگی با مدیران استان از جمله استاندار خوزستان، مدیران دستگاه‌های مناطق نفت‌خیز، مدیران دستگاه‌های اجرایی و ... در قالب نشست‌های پرسشگری و مطالبه‌گری با حفظ موازین قانونی انجام دهیم و تلاش می‌کنیم رسانه‌های به جایگاه واقعی خود دست یابند.

 

حجت‌الاسلام کلاه‌کج با اشاره به اینکه هیچ‌کس در خوزستان حرف از حذف رسانه نمی‌زند و همه خواستار ساماندهی رسانه‌ها هستند تصریح کرد: خوزستان بعد از تهران بیشترین رسانه را در کشور در همه بخش‌ها دارد ولی تعداد رسانه‌های مجوزدار ما کم است ;i اگر شناسنامه‌دار شوند، حمایت و دفاع از آنها افزایش پیدا خواهد کرد.

 

وی ابراز کرد: در بخش یارانه‌ها دلیل اینکه خوزستان کمترین بهره را در این زمینه دارد این است که تعداد مجوزهای آن کم است و باید تلاش کنیم تا بتوانیم بخش زیادی از این ظرفیت‌ها را استفاده کنیم.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با بیان اینکه مدیران باید گوش شنوا باشند و رسانه‌ها نمایندگان و زبان مردم هستند اذعان کرد: قطعا در زمان مدیریت من همه مدیران سابق در این مجموعه حضور پیدا خواهند کرد و به عنوان مشاور و راهنما از آنها استفاده خواهیم کرد.

 

وی تاکید کرد: در تلاش هستیم خبرنگاران و مطبوعات را در استان تخصصی کنیم و اگر بناست ما از نفت، حفاری، نیشکر و سازمان‌های دیگر مطالبه‌گری کنیم باید نشریات و خبرنگاران تخصصی داشته باشیم.

 

حجت‌الاسلام کلاه‌کج بر پیگیری جدی آموزش خبرنگاران تاکید کرد و ادامه داد: در آغاز سال آینده خانه هنرمندان در ۶ هزار مترمربع در شان مردم خوزستان افتتاح می‌شود و بخشی از آن به خانه مطبوعات برای شان و منزلت خبر و خبرنگار و مردم خوزستان اختصاص پیدا خواهد کرد.

 

وی خاطر نشان کرد: برای سال ۱۴۰۱ جشنواره‌های خوبی را در سطح ملی و در زمینه نمایش، موسیقی، سینما و ... برنامه‌ریزی می‌کنیم و سالی پرنشاط برای مردم خوزستان رقم خواهیم زد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با دعوت از همه گروه‌ها، تفکرات و جریانات جهت ارائه طرح‌ها، ایده‌ها و برنامه‌های خود بیان کرد: قطعا هیچ مدیری بدون حمایت رسانه‌ها به موفقیت دست پیدا نمی‌کند و ما هم در چارچوب قانون از همه رسانه‌ها حمایت خواهیم کرد؛ خانه مطبوعات باید تبدیل به نظام خبرنگاران شود تا بتوان از حقوق خبرنگاران به شکل جدی حمایت کرد.

 

وی با اشاره به اینکه به ضرورت هویت‌سازی فرهنگی در استان یاد آور شد:خوزستان در بخش شعر، موسیقی، سینما، نمایش و مفاخر در کشور زبانزد است ولی از این المان‌های فرهنگی در استان کمتر استفاده شده که باید این ظرفیت در سطح شهر و استان توسعه یابد.

 

کد خبر 1158623

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha