۱۰۳ مسجد و کانون فهما در چهارمحال و بختیاری به نام حضرت مهدی (عج) مزین است

۷۶ باب مسجد و ۲۷ کانون فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری به نام و یا القاب مطهر حضرت مهدی (عج) مزین هستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شهرکرد، پیامبر اکرم (ص) خطاب به حضرت امیرالمومنین على (ع) مى فرمایند: «پس از من ۱۲ امام (ع) خواهد آمد، اول آنها تو هستى اى على و آخر ایشان «قائم» همان کسى که به لطف خداى متعال بر همه شرق و غرب جهان پیروز مى شود.»، امام جواد (ع) نیز در روایتى خطاب به حضرت عبدالعظیم حسنى (ع) درباره حضرت مهدى (عج) مى فرماید: «اى ابوالقاسم! قائم (عج) ما همان مهدى است که لازم است در غیبت او انتظارش را بکشند و در هنگام ظهورش اطاعتش کنند، او سومین از فرزندان من است».

 

قرائت سراسری دعای فرج امام زمان (عج) در مساجد و منازل، احیای شب نیمه شعبان، برگزاری مسابقه کتابخوانی مجازی با موضوع مهدویت و با رویکرد گام دوم انقلاب، اجرای طرح مهدویت در آیات، روایات و بیانات و انتشار در بستر فضای مجازی به صورت عکس نوشته و پوستر از جمله برنامه های اجرایی به مناسبت نیمه شعبان توسط اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد استان است.

 

اهدای کتب مرتبط با مباحث مهدویت به کتابخانه های مساجد، برگزاری جشن های مهدوی و تولید و توزیع اقلام فرهنگی مرتبط با موضوع مهدویت از دیگر برنامه های های کانون های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری به مناسبت نیمه شعبان است.

 

برگزاری سلسله نشست های مجازی تبیینی مهدویت و پاسخ به شبهات موجود، آذین بندی مساجد و معابر، اجرای طرح ذبح قربانی به نیت سلامتی و تعجیل در فرج امام زمان (عج) در قالب طرح «هر مسجد، یک قربانی»، برپایی ایستگاه صلواتی، مولودی خوانی، نور افشانی، مداحی و سخنرانی از دیگر برنامه های کانون های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری در نیمه شعبان است.

 

دیدار و تکریم خانواده معظم شهدا و ایثارگران و تجلیل از نخبگان مسجدی و جوانان مهدوی در قالب طرح ملی «سه شنبه های تکریم»، معرفی کتاب های مهدوی در طرح ملی «شنبه های کتاب مساجد»، اجرای سرودهای میدانی در مساجد و معابر، محافل انس با قرآن کریم، عصر شعر مهدوی و برپایی ایستگاه نقاشی ویژه کودکان و نوجوانان از دیگر برنامه های کانون های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری به مناسبت نیمه شعبان است که با همکاری سایر ارکان مسجد شامل امام جماعت، هیئت امنا، پایگاه مقاومت بسیج، هیئت مذهبی مسجد برگزار می شود.

 

۱۰۳ مسجد و کانون فرهنگی هنری در چهارمحال و بختیاری به نام حضرت مهدی (عج) مزین است که به تفکیک در شهرستان های اردل هشت مسجد و سه کانون فرهنگی هنری، بروجن چهار مسجد و چهار کانون فرهنگی هنری، بن سه مسجد و سه کانون، سامان هفت مسجد و یک کانون فرهنگی هنری، شهرکرد ۱۳ مسجد و شش کانون فرهنگی هنری، فارسان شش مسجد و ۲ کانون فرهنگی هنری، کوهرنگ چهار مسجد و سه کانون فهما، کیار شش مسجد و یک کانون و لردگان ۲۵ مسجد و چهار کانون فرهنگی هنری به نام حضرت مهدی (عج) مزین است.

 

کد خبر 1158693

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha