نخستین محموله صادراتی از بازارچه مرزی اروندکنار صادر شد

فرهودی گفت: اولين محموله صادراتی به ارزش ۳۴ هزار دلار از بازارچه مرزی اروندكنار به مقصد كشور كويت صادر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «علی فرهودی» عصر امروز (چهارشنبه ۲۵ اسفند), با اشاره به نقش بازارچه‌های مرزی در اشتغالزایی و ایجاد رونق و شکوفایی و امنیت اقتصادی در مناطق مرزی اظهار کرد: مقصد این محموله صادراتی کویت است و ۱۲ تُن وزن دارد.

 

رئیس گمرک اروندکنار افزود: راه اندازي بازارچه مرزي بعد از سالها باعث رونق اقتصادي منطقه، توسعه تجارت با كشورهاي همسايه و اشتغالزايي مي‌شود.

 

وی تصریح کرد: با رونق كسب و كار تجارت در اين شهر گردشگران و مسافرين بيشتري جذب شهر اروندكنار شده كه اين امر شكوفايي و درآمدزايي منطقه و كمک به معيشت مردم را به دنبال دارد. 

 

فرهودی عنوان کرد: راه اندازي اين بازارچه با پيگيري هاي نمايندگان مجلس، مسئولان محلي ازجمله بخشدار و همچنين زحمات و تلاش‌هاي ناظر گمركات خوزستان ميسر شد.

 

وی ابراز کرد: راه اندازي بازارچه مرزي بعد از سال‌ها باعث رونق اقتصادي منطقه، توسعه تجارت با كشورهاي همسايه و اشتغالزايي می شود.

 

رئیس گمرک اروندکنار خاطر نشان کرد: فعال شدن مجدد بازارچه مرزی اروندکنار باعث جلوگيري از قاچاق كالا و ایجاد امنيت پايدار منطقه می شود.

 

وی به نقش مناطق مرزی در اقتصاد کشور اشاره کرد و ادامه داد: توسعه بازارچه های مرزی به ویژه در خوزستان از ابزارهای مهم توسعه اقتصادی و رفع محرومیت و ایجاد درآمدهای ارزی پایدار برای کشور و منطقه است‌ و مانع مهاجرت می شود.

 

فرهودی بیان کرد: موقعیت مرزی اروند و وجود کشور عراق زمینه و فرصت بسیار مناسبی برای توسعه مناسبات اقتصادی میان عراق و ایران است؛ عراق بازار بسیار مناسبی برای تولیدات و محصولات ایرانی محسوب می‌شود.

 

یاد آور شد: راه‌اندازی بازارچه مرزی اروند کنار نوید توسعه منطقه و انتقال تقاضای صادرات به این منطقه را در پی دارد و اشتغال مناسبی را در منطقه ایجاد می کند.

 

کد خبر 1158706

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha