دغدغه‌های حوزه فرهنگ و هنر کشور با هم افزایی بین بخشی رفع خواهد شد

شالویی در نشست با روسای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: دغدغه‌های حوزه فرهنگ و هنر کشور با هم افزایی بین بخشی رفع خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، «محمود شالویی« در جریان سفر به اصفهان برای نکوداشت حکیم نظامی در نشست فصلی روسای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان و از نزدیک دغدغه ها و نیازهای آنان را شنید و سیاست های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را در دولت سیزدهم بیان کرد و اظهارداشت: مشکلات منابع انسانی و امکانات و تجهیزات در وزارتخانه بیان شده و چالش زیادی در حوزه نیروی انسانی داریم.

 

مدیرکل وزارتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: تجهیزات و مراکز فرهنگی ایجاد شده اما به دلیل نبود نیروی انسانی نمی توان از آن استفاده کرد و بسیاری از ادارات هم از کمبود نیرو گلایه دارند.

وی کمبود بودجه و حقوق کارکنان این وزارتخانه را مهم برشمرد و اذعان داشت: تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی یکی از دغدغه های این دوره از وزارتخانه است که نشست مشترکی با سازمان برنامه و بودجه تدوین شده است.

شالویی خاطرنشان کرد: دغدغه‌های حوزه فرهنگ و هنر کشور با هم افزایی بین بخشی رفع خواهد شد که باید همه در کنار همدیگر برای این موضوع کار کنیم.

وی استفاده از نیروی متخصص، متعهد و عاشق به حوزه فرهنگی و هنری را در پیشرفت کار مهم دانست و تصریح کرد: باید وضعیت نیروی انسانی و جذب آن اصلاح و بهبود پیدا کند تا اینکه شاهد اتفاقات و تحول جدی در این خصوص باشیم.

 

*نقش راهبردی شهرستان ها در خدمت توسعه فرهنگی استان اصفهان

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان به جایگاه شهرستان های این استان اشاره کرد و اذعان داشت: تحقق سند چشم انداز فرهنگ و هنر استان به همین مشارکت و همکاری مسئولان شهرستانی وابسته است.

حجت الاسلام «رمضانعلی معتمدی« افزود: نقش راهبردی شهرستان ها در توسعه فرهنگی استان اصفهان مهم بوده که با تصمیم سازی های شورای فرهنگ عمومی و تعامل بین بخشی و کمک فرمانداران به نتیجه رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: تعاملات سازنده بین بخشی فرصت خوبی برای توسعه فرهنگ و هنر استان اصفهان خواهد بود که تحقق برنامه های با همدلی و اتحاد بین فعالان فرهنگ و هنر رقم خورده است.

 

*کمبود بودجه، امکانات و ضعف های زیر ساختی در حوزه فرهنگ و هنر

مسئولان فرهنگ و ارشاد شهرستان های استان اصفهان دغدغه های زیادی داشتند که خواستار همکاری مسئولان استانی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بودند از این روز «میثم نمکی« رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان به نمایندگی از آنان در این خصوص سخن گفت.

به اعتقاد وی با وجود تهاجم فرهنگی و نبرد در این عرصه علیه نظام جمهوری اسلامی ایران، لازم است فعالیت های تخصصی و زیادی در این خصوص انجام شود که اصلاح کمبودها لازم است.

کد خبر 1158707

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha