جشن های نیمه شعبان در کانون های مساجد قزوین برگزار می شود

حجت الاسلام رمضانی گفت: به مناسبت ولادت با سعادت حضرت صاحب الزمان (عج) جشن های نیمه شعبان در کانون های مساجد استان قزوین و با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار می شود.

حجت الاسلام «علی رمضانی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قزوین گفت: در آستانه ولادت امام زمان (عج) و عید بزرگ شیعیان قرار داریم که به همین مناسبت کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین برنامه های متعددی را تدارک دیده اند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین ادامه داد: برگزاری جشن های نیمه شعبان در شب و روز ولادت امام زمان (عج)، برگزاری مراسم احیای شب نیمه شعبان، آذین بندی مساجد، قرائت قرآن و ادعیه ماه شعبان، برپایی ایستگاه های صلواتی، برگزاری مسابقات کتابخوانی و غیره از جمله برنامه های کانون های مساجد به مناسبت این عید بزرگ است.

 

وی عنوان کرد: یکی از فعالیت هایی که در کانون های فرهنگی هنری مساجد با جلب مشارکت خیران در مناسبت های مختلف صورت می گیرد، توزیع بسته های معیشتی و غذای گرم در بین خانواده های نیازمند است که به مناسبت نیمه شعبان هم کانون های مختلف توزیع بسته های معیشتی و غذای گرم را در بین نیازمندان دارند.

 

حجت الاسلام رمضانی تصریح کرد: نیمه شعبان فرصتی است تا با اجرای برنامه های مختلف نشاط معنوی را در جامعه ایجاد کرد و این نشاط معنوی هم خود بستری است تا روحیه انتظار و فرهنگ مهدویت را در بین اقشار مختلف به ویژه جوانان تقویت کرد.

 

وی یادآور شد: این ایام فرصتی است تا ویژگی هایی که منتظر واقعی ظهور امام زمان (عج) دارد را در خود تقویت کنیم  که مهمترین و اولین وظیفه هر شیعه منتظر این است که نسبت به وجود مقدس امام و حجت زمان خویش کسب معرفت کند.

کد خبر 1158729

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha