ایران اسلامی مفتخر به داشتن سربازان گمنام امام زمان عجل الله تعالی است

صیانت از منافع ملی و ارزش های نظام اسلامی، حفظ انسجام، مبارزه با تروریسم و تأمین امنیت ملت شریف ایران اسلامی در عرصه های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و... مهمترین خدمت سربازان گمنام امام زمان (عج الله تعالی فرجه الشریف) است.

خبرگزاری شبستان-کرمان/ خداوند نيكوكاران بى نام و نشانِ خدا ترس را دوست دارد؛ كسانى كه هرگاه غايب باشند، كسى جويايشان نمى شود و وقتى حضور دارند، كسى از آنان دعوت نمى كند و شناخته شده نيستند؛ دلهايشان، چراغ هدايت است، از هر تاريكى و ظلمتى خارج مى گردند.(كنز العمّال: ۵۹۴۷ )

 

 

جستاری در روایات و احادیث اسلامی بیانگر جایگاه و فضیلت «گمنامی» و قدر و ارزش «گمنام» است تا آنجا که بزرگان دین فرمودند: تا می توانید گمنام باشید که همه اجرها در گمنامی است.

 

 

تاریخ پیامبران و ائمه اطهار و اولیای خدا مملو از جلوه های گمنامی است؛ کمی نزدیک تر، دوران دفاع مقدس و جبهه های انسان ساز نبرد با دشمن نیز مصادیق فراوانی از گمنامی در خود جای داده است که شهدای گمنام سند حقانیت این مدعا است.

 

 

اما آنچه بهانه این نوشتار است، بزرگداشت «سربازان گمنام امام زمان عجل الله تعالی» است که به میمنت نیمه شعبان نامگذاری شده است.

 

 

سربازان گمنامی که در جای جای سرزمین اسلامی برای خدمت به دین خدا و حراست و صیانت از امت ها در جهادی بی امان مشغول خالصانه ترین اعمال هستند.

 

 

امام خمینی(ره) فرمودند«سربازان گمنام امام زمان (عج) موجب سرافرازی امت اسلامی هستند» 

 

 

مقام معظم رهبری درباره سربازان گمنام وزارت اطلاعات فرمودند « وزارت اطلاعات با همت نیروهای با ایمان، متعهد، متخصص، دلسوز و انقلابی خدمات بزرگی برای انقلاب انجام داده است و اکنون پایگاه عظیم مبارزه و جهاد در عرصه جنگ اطلاعاتی در دنیای امروز است.»

 

 

هفته بزرگداشت سربازان گمنام امام زمان فرصتی برای قدردانی به انحاء مختلف از این مجاهدان فی سبیل الله است.

 

 

حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی، نمیانده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان در پیامی به مناسبت ۱۵ شعبان المعظم، روز سربازان گمنام امام زمان آورده است:

 

«در تمامی دوران های تاریخی و در عصر حاضر، امنیت به عنوان یکی از ارکان اساسی زندگی فردی و اجتماعی از اهمیت والایی برخوردار بوده است و توسعه و پیشرفت جامعه، رابطه مستقیمی با امنیت آن جامعه دارد.

 

هر چقدر افراد یک جامعه احساس امنیت داشته باشند به همان میزان، زمینه های رشد و خلاقیت و شکوفایی در ابعاد مختلف جامعه افزایش خواهد یافت که یکی از مهمترین جنبه های اجتماعی؛ فرهنگ به عنوان زیربنای توسعه در آن جامعه است و توسعه فرهنگی و رشد استعدادهای فرهنگی و هنری با امنیت جامعه، معنا و مفهوم پیدا می کند.

 

الحمدالله در عصر حاضر نیز به برکت انقلاب اسلامی، بیش از هر زمانی، امنیت در ایران اسلامی مورد توجه قرار گرفته است و صیانت از منافع ملی و ارزش های نظام اسلامی، حفظ انسجام، مبارزه با تروریسم و تأمین امنیت ملت شریف ایران اسلامی در عرصه های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و... مهمترین خدمت سربازان گمنام امام زمان (عج الله تعالی فرجه الشریف) بوده است.

 


از مجاهدت های خالصانه و حضور گمنام سربازان امام زمان عج الله، در جای جای ایران اسلامی بویژه استان کرمان صمیمانه تشکر می نمایم و امیدوارم همچون گذشته یا پیروی از منویات مقام معظم رهبری مدظله العالی در صیانت و حراست از نظام مقدس جمهوری اسلامی، موفق و موید باشید...»

 

 

 

 

 

 

 

کد خبر 1158747

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha