نصب ۲۶ المان نوروزی در زنجان/۱۲ نقطه در شب نیمه شعبان نورافشانی می شود

شهردار زنجان از نصب ۲۶ المان نوروزی در شهر زنجان خبر داد و گفت: به مناسبت نیمه شعبان در ۶۰ نقطه شهر زنجان جشن میلاد برپا می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، شهردار زنجان در نشست خبری با اشاره به اقدامات انجام شده در شهرداری اظهار کرد: رویکرد شهرداری فراهم کردن رفاه عمومی و توزیع عادلانه خدمات در شهر است.

 


علیرضا فیروزفر با بیان اینکه بزرگترین پروژه شهرداری زنجان، پارک هاشم نژاد در منطقه بی سیم است، گفت: با افتتاح پارک هاشم نژاد 6.5 هکتار به فضای سبز شهر اضافه می شود.

 

وی ادامه داد: دفاع از حقوق شهروندان از وظایف شهرداری است و شهروند حق دارد در شهری زیبا زندگی کند. دستگاه های اجرایی مستقر در شهر باید در کنار شهردار باشند در غیراینصورت اقدامات شهرداری پاسخگو نخواهد بود.

 

فیروزفر ادامه داد: در بیش از 200 نقطه شهر دستگاه های اجرایی مستقر هستند و می توانند در زیباسازی شهر همراه شهرداری باشند.
شهردار زنجان ایجاد محیط امن و آرام برای شهروندان و اجرای برنامه های فرهنگی را از دیگر رسالت های شهرداری عنوان کرد و گفت: در سال جدید بر فرهنگ شهروندی متمرکز خواهیم بود و این موضوع با جدیت دنبال می شود.

 

وی به برخی مشکلات در شهر و ضرورت پیگیری آن اشاره کرد و گفت: چندین پروژه نیمه تمام در شهر داریم که یکی از آن ها پروژه سبزه میدان است و قدمت آن به یک دهه می رسد.

 

شهردار زنجان با بیان اینکه فاز نخست این پروژه در سال 1401 به بهره برداری خواهد رسید، ادامه داد: سوم خرداد تقاطع زیرگذر پل امام حسن مجتبی به بهره برداری می رسد.

 

فیروزفر از افتتاح پروژه آزادسازی پادگان در سوم خرداد سال آینده خبر داد و گفت: فاز پارکینگ طبقاتی خیابان سعدی به زودی افتتاح می شود و فاز تجاری آن تا شهریور نهایی می شود.

 


شهردار زنجان با بیان اینکه برنامه ریزی دقیق از طولانی شدن پروژه ها جلوگیری می کند، گفت: پروژه زیرسازی راسته مسگرهای پایین زنجان و حل مشکل انشعاب فاضلاب و چاه های جذبی، در حال اجراست .

 


وی با تاکید بر اینکه پروژه ساماندهی بازار زنجان از پروره های مهم در سال آینده خواهد بود، گفت: از هیات امنای بازار هم برای نظارت بر این پروژه استفاده خواهد شد و تلاش می کنیم مردم خود در تصمیم گیری و نظارت دخیل باشند .

 

شهردار زنجان ترافیک شهری را یکی از دغدغه های مردم زنجان خواند و گفت: برخی پروژه ها علیرغم مزایایی که در شهر داشته بر مشکل ترافیک افزوده است که نمونه ان طرح ایستگاه های اتوبوس در شهر که نیازمند اصلاح آن هستیم. برخی معابر ما نیاز به اصلاح دارد. حلقه مفقوده ناوگان حمل و نقل عمومی، اطلاع رسانی به مردم است.

 

فیروزفر یادآور شد: ساماندهی ایستگاه های اتوبوس و نوسازی ناوگان حمل و نقل در دستور کار شهرداری در سال آینده خواهد بود و  18 دستگاه اتوبوس و 36 دستگاه مینی بوس به زودی به حمل و نقل شهر زنجان اضافه خواهد شد.

 

 

این مسئول با بیان اینکه جانمایی بازارهای صنفی در شهر در دستور کار شهرداری در سال آینده است، گفت: نباید کسب و کار بازار در مرکز از رونق بیفتد.

 

وی افزود: بودجه شهر زنجان با رشد 56 درصدی مصوب شده است و به هیچ عنوان فشار تحقق آن بر مردم نخواهد بود و علیرغم تورم موجود، نرخ عوارض شهرداری در سال آینده کاهش یافته است.

 


شهردار زنجان با اشاره به کاشت 6025 نهال در سطح شهر به مناسبت هفته درختکاری گفت: 20 اکیپ آتش نشانی برای حوادث چهارشنبه آخر سال مستقر شدند.

 

وی به اقدامات انجام شده و در حال انجام شهرداری در آستانه نوروز اشاره کرد و گفت: شستشوی 164 کیلومتر، لایه روبی انهار شهر 49 کلیومتر، پیش بینی نصب 26 المان که هشت المان هفت سین است، نصب 18 المان خانه وزیری، گل کاری میادین شهر به تعداد 9550 گل و 20 هزار بوته گل از جمله این اقدامات است.

 

فیروز فر به لکه گیری 3 هزار نقطه از شهر زنجان اشاره کرد و گفت: 9.5 تن آسفالت سرد و 766 تن آسفالت گرم در خیابان های شهر استفاده شد.

 

وی به برنامه های فرهنگی نیمه شعبان و نوروز در زنجان اشاره کرد و افزود: اجرای نمایش نشاط اجتماعی با حضور هشت تن از هنرمندان، اجرای برنامه کوچه نشاط و زندگی در سه نقطه محروم زنجان، اجرای برنامه نورافشانی در 12 نقطه شهر در شب نیمه شعبان، اجرای مراسم جشن نیمه شعبان در 60 نقطه شهر، فضاسازی شهر، راه اندازی کارناوال نوروزی از 25 تا 28 اسفند از کارخانه کبریت تا پیاده راه سبزه میدان، برگزاری نمایشگاه صنایع دستی تا 12 فروردین در کارخانه کبریت، برگزاری جشن نوروز در پیاده راه سبزه میدان و راه اندازی تورگردشگری تا 12 فروردین از اهم برنامه های فرهنگی است.

کد خبر 1158750

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha