احیای شب  نیمه شعبان در ۱۰  مسجد ملایر

حجت الاسلام نجفی گفت: در شب نیمه شعبان در ۱۰ مسجد شهرستان ملایر مراسم احیای این شب پر فضیلت از ساعت ده شب با هدف احیای شعائر مهدوی برگزار می شود.

« حجت الاسلام روح الله نجفی» در گفت‌وگو با خبرنگار شبستان در ملایر گفت: همزمان با نیمه شعبان ده ها برنامه مختلف در سراسر شهرستان ملایر با محوریت اداره تبلیغات اسلامی و همکاری سایر نهادها، هیات مذهبی، تشکل های دیننی و.. و به صورت مردمی برگزار می‌شود.

مدیر اداره تبلیغات اسلامی ملایر از احیای شب نیمه شعبان در ده مسجد شهرستان ملایر خبر داد و گفت: این مراسم از ساعت ده شب در مساجد شهر و روستا برگزار و با هدف احیای شعائر مهدوی و برنامه های احیا ، دعاهای ویژه این شب و ... همراه خواهد بود.

حجت الاسلام نجفی همچنین از برگزاری کرسی تلاوت با قرآن  همزمان با شب نیمه شعبان در مهدیه ملایر خبر داد و گفت: این مراسم در روز پنج شنبه 26 اسفند ماه همزمان با نماز مغرب و عشاء با تلاوت علی بشری یکی از قاریان ملایری و همچنین سخنرانی حجت الاسلام محمد باقر  برقراری امام جمعه ملایر و مولودی خوانی یکی از مداحان برجسته ملایر برگزار می شود.

 وی همچنین از برگزاری مراسم دعای ندبه  در مساجد ملایر در صبح نیمه شعبان خبر داد و گفت: این مرسام نیز در اکثر مساجد شهرستان برگزار می‌شود.

 حجت الاسلام نجفی اضافه کرد: در روز نیمه شعبان نیز در سراسر شهرستان برنامه های جشن، فضا سازی، ایستگاهای صلواتی با رعایت  پروتکل ها و جشن های خانگی و مردمی برگزار می‌شود.

وی همچنین با اشاره به اینکه قرارگاه ویژه  جشن نیمه شعبان نیز در روز نیمه شعبان در 14 نقطه شهرستان برنامه ریزی شده گفت: زمینه  13 نقطه در صبح روز نیمه شعبان برنامه  جشن های مهدوی، ایستگاههای صلوتی، غرفه های کودک، مسابقه و... را دارند.

 وی در ادامه از برگزاری اجتماع بزرگ «مهدی یاوران شهرستان ملایر »در روز نیمه شعبان خبر داد و این مراسم  به صورت  پیاده روی ساعت 16 از میدان امام حسین(ع) به سمت میدان امام  خمینی  در پارکینگ کسری  به صورت تجمع همراه با برنامه‌های متنوع ، جشن یژه ، مسابقه و...  خواهدبود.

 وی افزود: این جشن همراه با اهدای جوایز به قید قرعه به نفر اول یک میلیون تومان، نفر دوم یک میلیون تومان و نفر سوم 500 هزار تومان و هدایای یکصد هزار تومانی و 50 هزارتومانی خواهد بود.

 وی یادآور شد: یک مسابقه کتابخوانی از یک جزوه کوتاه در فضای مجازی برگزار می‌شود که برگزیدگان آن در این جشن معرفی خواهند شد.

وی همچنین به برنامه های این اداره در  فضای مجازی اشاره کرد و افزود: همزمان با سراسر کشور با هدف تعجیل در فرج امام زمان(عج)  پویش چله عظیم  زیارت عاشورا و روزانه ۴۰ بار دعای فرج از روز نیمه شعبان و پایان تا 24 ماه رمضان برگزار می‌شود.

مدیر اداره تبلیغات اسلامی ملایر یادآور شد: ختم قرآن و صلوات به نیت سلامتی  و تعجیل در فرج آقا امام زمان(عج) نیز  در فضای مجازی توسط اداره تبلیغات اسلامی ملایر انجام خواهد شد.

 

کد خبر 1158759

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha