اعزام ۱۳ گروه جهادی به مناطق محروم خراسان جنوبی در ایام نوروز

موسوی زاهد گفت: ۱۳ گروه از دانشجویان جهادگر بسیجی به دهستان سیدال شهرستان نهبندان در ایام نوروز ۱۴۰۱ اعزام می‌شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «سید مصطفی موسوی زاهد» امروز (۲۶ اسفند) در نشست خبری با اشاره به اجرای طرح عهد خدمت برای اعزام گروه های جهادی دانشجویی به مناطق کم برخوردار استان در نوروز ۱۴۰۱ اظهار کرد: اردوهای جهادی از پنجم نوروز آغاز می شود و تا نیمه فرودین ماه سال‌‌ آینده ادامه دارد.

 

مسئول بسیج دانشجویی خراسان جنوبی گفت: امسال در مجموع ۱۳۵ دانشجو در قالب هفت گروه جهادی خواهر و چهار گروه جهادی برادر به دهستان سیدال شهرستان نهبندان به منظور انجام فعالیت های مختلف اعزام خواهند شد.

 

وی با اشاره به فعالیت ۲ گروه جهادی دانشجویی در شهرستان فردوس، ادامه داد: در مجموع در تعطیلات نوروزی ۱۴۵ دانشجو جهادگر از دانشگاه های مختلف سطح استان برای اجرای طرح عهد خدمت اعزام می شوند.

 

موسوی زاهد بیان کرد: اردوهای جهادی دانشجویی نوروز ۱۴۰۱ در عرصه های فنی و عمرانی و پروژه های عام المنفعه شامل زیباسازی مدارس، سلامت و درمان، کانال کشی آب، آموزش مباحث درسی، تجهیز خانه ورزش، کلاس خیاطی، مباحث تربیتی و خانواده برگزار خواهد شد.

 

مسئول بسیج دانشجویی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در بحث پزشکی و دندان پزشکی هزار و ۶۰۰ نفر در دهستان سیدال شهرستان نهبندان پوشش داده خواهد شد، افزود: از ابتدای امسال ۴۱ گروه جهادی با ۹ هزار نفر روز در قالب ۶۳۰ جهادگر به مناطق محروم استان برای خدمت رسانی اعزام شدند.

 

وی از ثبت ۴۷ گروه جهادی دانشجویی استان خراسان جنوبی در سامانه اطلس خبر داد و گفت: دانشجویان در این اردو با مشکلات و دغدغه های مناطق محروم آشنا می شوند و از طرفی ظرفیت ها و مشکلات محرومین را شناسایی و از مسئولان مطالبه گری می کنند.

 

وی در پایان با اشاره به اینکه پس از سه سال دوری از سرزمین نور، به دلیل شیوع ویروس کرونا، امسال دانشجویان خراسان جنوبی به مناطق راهیان نور اعزام شدند، تصریح کرد: در همین راستا ۴۵۰ نفر از دانشجویان با ۱۵ دستگاه اتوبوس از بیرجند، فردوس و قاین از مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس در جنوب کشور بازدید کردند.

 

 

 

 

کد خبر 1158763

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha