کاهشی ۲۸ درصدی تصادفات فوتی در گیلان/ طرح نوروزی پلیس اجرا می شود

طالبی با اشاره به روند کاهشی ۲۸ درصدی تصادف در گیلان از ابتدای سال تاکنون اذعان داشت: در این مدت ۱۳ هزار و ۵۲ فقره تصادف در سراسر گیلان به وقوع پیوست که با ۴۴۵ نفر کاهش، ۱۲ درصد کاهش را در تعداد جراحات در این ۱۱ ماه شاهد بودیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، «امیر طالبی » امروز( پنج‌شنبه، ۲۶ اسفند) در نشست خبری با اصحاب رسانه گیلان با بیان اینکه این استان با ۱۷ شهرستان مهمانپذیر همواره میزبان سفرهای نوروزی و سالانه است گفت: جمعیت خودرویی استان آخر هفته‌ها از سه‌شنبه تا جمعه همواره با ترافیک خودرویی مواجه است.

 

رئیس پلیس راهور گیلان با اشاره به ضعف شهرهای استان در بحث هوشمندسازی و افزایش کنترل فیزیکی معابر افزود: برای چهارمین سال متوالی توانستیم وضعیت تصادفات استان را کاهش دهیم.

 

وی با بیان اینکه از سال ۹۲ تا سال ۸۷ شاهد روند افزایشی تعداد تصادفات منجر به فوت درون شهری از ۱۲۱ نفر تا ۱۳۳ فوتی بودیم اذعان کرد: از سال ۹۷ تا کنون شاهد روند کاهشی ۲ درصدی معادل۱۱۰ نفر کشته شده در تصادفات منجر به فوت درون شهری هستیم که با تعامل همه دستگاه‌ها روی داده است.

 

طالبی با اشاره به روند کاهشی ۲۸ درصدی تصادف در گیلان از ابتدای سال تاکنون اذعان داشت: در این مدت ۱۳ هزار و ۵۲ فقره تصادف در سراسر گیلان به وقوع پیوست که با ۴۴۵ نفر کاهش، ۱۲ درصد کاهش را در تعداد جراحات در این ۱۱ ماه شاهد بودیم.

 

* بیش از ۷۰ درصد فوتی‌ها ​عابران پیاده و موتورسواران هستند

طالبی عابران پیاده و موتورسواران را بیشترین آسیب‌دیدگان و کشته شدگان تصادفات درون شهری عنوان کرد و ابراز داشت: بیش از ۷۰ درصد فوتی‌ها مربوط به این دو قشر بوده که بیشتر کشته شدگان بیش از ۶۰ سال داشته‌اند. در واقع ۱۳۶ پل عابر پیاده داریم که هیچکدام قابل استفاده برای عابرین نیست و به لحاظ طاهری نماد پل عابر دارد اما محل تبلیغات‌اند.

 

وی با بیان اینکه ۲۹ درصد کشته شدگان مربوط به موتورسواران هست و به تنهایی نمی‌توان موتورسیکلت ها را کنترل کرد گفت: ترویج فرهنگ موتورسواری نیازمند حمایت خانواده‌هاست.

 

رییس پلیس راهور گیلان با تشریح وضعیت تصادفات درون شهری در شهرهای مختلف گیلان اذعان کرد: شهرستان انزلی با ۲۲۰ درصد افزایش تصادفات نسبت به سال گذشته از شهرهای پرخطر کشور است که در سال ۹۹ حدود ۵ کشته و امسال ۱۸ کشته را ثبت کرده است.

 

وی ادامه داد: شهرستان لنگرود از شهرستان‌های کم‌خطر کشور در حوزه تصادفات معابر درون شهری است.

 

* عدم توجه به جلو با ۵۱ درصد بیشترین عامل تصادفات منجر به جرح 

طالبی عدم توجه به جلو را با ۵۱ درصد بیشترین عامل تصادفات منجر به جرح اعلام کرد و بیان داشت: عدم رعایت حق تقدم و استفاده از تلفن همراه حین رانندگی از دیگر علل تصادفات در استان است.

 

وی با بیان اینکه بیشترین ساعت تصادفات خطرناک گیلان بین ساعت ۶ عصر تا ۱۲ شب رخ داده است تصریح کرد: در ۱۱ ماهه تصادفات امسال به لحاظ جنسیت ۹۰ درصد فوتی ها مرد و ۱۰ درصد زن بوده اند.

 

رییس پلیس راهور گیلان با اشاره به فراخوان چند باره برای رفع محدودیت اموال توقیف شده در پارکینگ‌ها اذعان کرد: ۲ هزار و ۳۴۴ دستگاه خودروی بلاتکلیف در پارکینگ‌ها توقیف شده است که با بخشش هزینه سهم پارکینگ ناجا از شهروندان درخواست داریم جهت رفع توقیف اقدام کنند.

 

*اجرای طرح نوروزی با ۷۷ تیم پلیس در گیلان

وی با اشاره به اجرای طرح نوروز با شعار " پلیس هوشمند قانونمداری و نشاط بهاری" همزمان با سراسر کشور در گیلان از ۲۵ اسفند تا ۱۴ فروردین اظهار کرد: بیش از ۳۰۰ مامور پلیس راهور در قالب ۷۷ تیم این طرح را اجرا می‌کنند.

 

طالبی با بیان این‌که در طرح نوروزی به واسطه وضعیت هندسی معابر دارای مشکلاتی در گیلان هستیم اظهارکرد: ورودی جنوبی استان در رودبار به دلیل چند کیلومتر باقی مانده آزادراه، نداشتن سرویس بهداشتی، جایگاه سوخت و دسترسی‌های محلی در طول ۱۶۰ کیلومتر دچار چالش است که بار ترافیک را مجبور به توقف در رودبار می‌کند.

 

وی از تشکیل قرارگاه نوروزی در رودبار خبرداد و اذعان کرد: اتصال کمربندی لنگرود با میدان، میدان گیل لاهیجان و عملیات احداث پل آن، عدم وجود کمربندی شهر تالش از دیگر چالش‌های ترافیکی استان است.

 

رییس پلیس راهور گیلان ابراز کرد: در صورت تداوم مسدودیت محور چالوس، بار ترافیکی مازندران به محور گیلان تحمیل می‌شود و اگر این جاده به شریان نوروز متصل نشود روزهای سختی خواهیم داشت.

 

وی با بیان اینکه حوزه هوشمندسازی ترافیک شهری دچار ضعف اساسی بوده و هیچکدام از شهرهای استان از ظرفیت دوربین ثبت تخلف برخوردار نیستند اذعان کرد: در گیلان تنها شهر رشت دارای ۲ دوربین ثبت تخلفات در تقاطع مصلی و چهار راه میکاییل است و مابقی شهرها فاقد این دوربین هستند.

 

کد خبر 1158799

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha