پویایی و تزریق امید در جامعه از برکات فرهنگ انتظار است

​حجت‌الاسلام عادلی پویایی، بصیرت و تزریق امید در جامعه را از جمله برکات فرهنگ انتظار دانست و گفت: در دوران غیبت ملتی که واقعا منتظر امام زمان(عج) باشد از یأس و ناامیدی به دور است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، حجت‌الاسلام «ولی عادلی» شامگاه (چهارشنبه، 25 اسفند) در برنامه گفت‌وگوی خبری با تبریک ولادت امام عصر(عج) و اعیاد شعبانیه اظهار داشت: موضوع غیبت امام زمان(عج) یک امر اتفاقی نبود و بر اساس حکمت‌های الهی پروردگار عالم مسأله‌ای کاملا حساب شده است.

 

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه گیلان با بیان اینکه ضرورت وجود حجت الهی روی زمین در روایات معصوم ذکر شده است عنوان کرد: حجت خداوند گاهی به صورت ظاهر و آشکار مانند یازده امام معصوم ما در بین مردم زندگی می‌کند و گاهی هم به خاطر نبود شرایط و دلایل مختلف ممکن است در پس پرده غیب باشد که الان ما در حال سپری کردن این عصر هستیم.

 

عادلی در مورد عمر طولانی حضرت نوح(ع) و امام زمان(عج) مطالبی بیان داشت: خداوند متعال همچنان که به پیامبر بزرگی مانند حضرت نوح بیش از هزار سال عمر ببخشد می‌تواند عمر حجت دیگر و بنده دیگر از بندگان شایسته خود را هزاران سال طولانی نماید طوری‌که حتی آثار پیری هم در او دیده نشود و این از حیث علمی امری اثبات شده است.

 

وی فرمایشات پیامبر اکرم(ص) و امامان معصوم درباره حکمت غیبت امام زمان(عج) را مورد اشاره قرار داد و ابراز داشت: به جهت ظلمی که ممکن است ما مردم به خودمان و همنوعان خود کرده باشیم از نعمت امام عصر(عج) محروم می‌شویم زیرا به فرموده علما بزرگ ارتکاب برخی از گناهان مانند حرام‌خواری و بی‌تقوایی از انسان سلب توفیق می‌کند.

 

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه گیلان با بیان اینکه هنوز زمینه و بستر برای ظهور امام زمان(عج) فراهم نیست اذعان کرد: در باب فلسفه انتظار در روایات اسلامی مطالب فراوانی داریم و در برخی روایات از آن تعابیر عجیبی شده است به طور مثال در روایات آمده که ثواب انتظار فرج افضل اعمال و مانند شمشیرزنی است که در راه خدا شمشیر می‌زند.

 

عادلی با تاکید بر اینکه در دوران غیبت ملتی که واقعا منتظر امام زمان(عج) باشد به امید زنده بوده و از یأس به دور است یادآور شد: در دوران غیبت امام زمان(عج) منتظران واقعی از رخوت و سستی به دور می‌شوند و احساس می‌کند وقتی که امام ظاهر نیست وظیفه آنان است که مشکلاتشان را حل کنند و همین عامل موجب پویایی و بصیرت در جامعه می‌شود.

کد خبر 1158802

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha