نقش مثبت راهیان نور بر باورهای دینی نوجوانان و جوانان

ولی کناری با بیان اینکه اردوی راهیان نور بر باورهای دینی نوجوانان و جوانان تأثیر مثبتی دارد، گفت: همچنین واگذاری مسئولیت به نسل جوان در این اردوها موجب جذب بیشتر آنها به حوزه ایثار و شهادت می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری و به نقل از قرارگاه رسانه ای شهید مدافع حرم حاج رحیم کابلی، «شیرزاد ولی کناری» با بیان اینکه از شهرستان عباس آباد بخش کلارآباد به عنوان خادم قسمت اسکان برادران در اردوگاه شهید جعفرزاده اندیمشک به جنوب کشور اعزام شده، اظهار کرد:  در فروردین سال ۶۵ به مدت ۶ ماه در روستای دزلی( جبهه غرب کشور، کردستان) در خط مقدم مبارزه با دشمن بعثی،کومله و دموکراتها بوده است.

 

خادم الشهدا و مسئول کمیته اسکان اردوگاه شهید جعفرزاده افزود: در حال حاضر نیز، پس از ۵ سال پیگیری و  دغدغه ای که برای خدمت به زائرین شهدای کربلای ایران داشت، امسال از طریق خادم الشهدای شهرستان عباس اباد ثبت نام و اعزام شد.

 

وی با بیان اینکه این خدمات جزیی که به زائرین میدهیم بسیار ناچیز و در حد توان ما است، گفت: خوشامدگویی و هدایت زائرین به سمت آسایشگاه ها ، کمک به زائرین، با رفتار و اخلاق اسلامی از جمله کارهاست . همچنین نظافت سرویس های بهداشتی و حمام ،نظافت عمومی هم یکی از کارهایی ست که بهمراه دیگر خادمین انجام میدهیم.  

 

ولی کناری به همت و دغدغه مندی جوانان برای خدمت به زائران شهدا اشاره و بیان کرد: درس های زیادی می شود از این نسل که جبهه را از نزدیک درک نکرده اند آموخت.

 

وی خاطرنشان شد: باید کاری کنیم جوانان و نوجوانانی که امروزه با دغدغه در کسوت خادمی مشغول خدمت به زائرین هستند به آنها مسئولیت بدهیم که این یکی از روش های جذب جوانان است.

 

ولی کناری یادآورشد: در اردوگاه شهید جعفرزاده از جوانان بعنوان امام‌جماعت هم استفاده می کنیم که بسیار مورد استقبال آنان قرار گرفت. باید به جوانان و دغدغه های انقلابی که دارند ایمان بیاوریم .

 

وی اذعان کرد: بعنوان یک خادم پیشکسوت دو نکته  را همواره به دوستان خادم پیشنهاد میکنم که آن رفتار و اخلاق اسلامی و انقلابی است. خادم شهدا یک انسان کامل از نظر رفتاری  و اخلاقی باید باشد که الحمدالله همه خادمین در این اردوگاه دارای چنین رفتاری هستند . همه خادمین حزب الهی، انقلابی و بسیجی مشغول خدمات دهی منظم  به زائرین هستند که جلوه ای از یک خادم واقعی شهدا را به نمایش گذاشتند.

 

این خادم الشهدا اضافه کرد: بنده کوچکتر از آن هستم که بخواهم توصیه بکنم، چرا که زائرینی هستند در سنین پایین،که وقتی پا به این مناطق میگذارند در گوشه ای باخدا و شهدا خلوت می کنند. کارکرد فرهنگی این منطقه باعث شده که جوانانی که امروز پا به این سرزمین میگذارند همه شان معنوی فکر می کنند و اثرات فرهنگی این منطقه برروی نسل جوان کاملا مشاهده میشود و دعا می کنیم ان شالله بیشتر هم شود.

کد خبر 1158822

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha