پیش بینی سرمایه گذاری ۳۵ هزار میلیارد تومانی در استان زنجان برای سال ۱۴۰۱

طاهری از پیش بینی ۳۵ هزار میلیارد تومان در استان زنجان سرمایه گذاری خبر داد و گفت: پتانسیل در استان به قدری است که بدون برجام هم به توسعه هشت درصدی دست پیدا کنیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: یکی از پارامترهای اقتصادی مربوط به صادرات و واردات است و از زمان استقرار دولت میزان مراوده در سال به 100 میلیارد دلار به جز فراورده های نفتی رسیده است.

 

مصطفی طاهری طاهری با اشاره به اینکه در فروش نفت کشور در وضعیت مناسبی قرار داریم، گفت: 1.5 میلیون بشکه نفت در  روز به فروش می رسد .

 

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به تورم بالای کشور با شیب نزولی افزود: کاهش 15 درصدی در تورم را شاهد هستیم.

 

این مسئول با بیان اینکه خلق پول و نقدینگی و افرایش پایه پولی در این دولت رعایت شده است، گفت: در سنوات گذشته سرمایه گذاری نسبت به استهلاک، منفی بود ولی اکنون سرمایه گذاری وضعیت بهتری دارد و رشد اقتصادی به 5 درصد رسیده است و برای 1401 پیش بینی رشد اقتصادی برای هشت درصد محقق شود.

 

طاهری با اشاره به اینکهدمذاکرات وین به انتها رسیده و چند بند اختلافی وجود دارد، تصریح کرد: یکی از این اختلافات مربوط به تضامین است یکی تحریم های سپاه و دیگری بحث های پودمانی است .

 

همچنین روسیه و چین شرط و شروطی داشتند که بنا به سفر وزیر اموز خارجه لازم بود این تضمین را از امریکا بگیرند. به گونه ای که مراودات اقتصادی ما با روسیه تحت تاثیر برجام قرار نگیرد.

 

این مسئول ادامه داد: شفافیت در مجلس در بودجه حقوق رای آورد و شفافیت آرا نیز 160 رای آورد ولی مصوب نشد و برای اصلاح رفت.

 

وی از پیش بینی 35 هزار میلیارد تومان در استان زنجان سرمایه گذاری خبر داد و گفت: پتانسیل در استان به قدری است که بدون برجام هم به توسعه هشت درصدی دست پیدا کنیم.

 

طاهری به میزان مالیات دریافتی در استان اشاره و ضمن مقایسه آن با استان های همجوار گفت: در 10 سال گذشته مدیران استانی میزان مالیات دریافتی را برای حل مشکلات استفاده کنند و استان زنجان در میانگین افزایش وصول در کشور اول بود که لازم است اصلاح شود.

 

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر مشکل صادرکنندگان با موضوع طولانی بودن پروسه ترخیص کالا از گمرک استان گفت: برای اولین با در کشور میزان واردات و صادرات از گمرک استان یک میلیارد دلار  بود. گمرک استان امسال نمره قابل قبول گرفت ولی این پروسه طولانی بالاخص در مورد محصولات کشاورزی که فاسد شدنی هستند باید پیگیری شود.

 

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی به طرح صیانت از فضای مجازی یکی از موضوعات مطرح شده در مجلس را هم یادآور شد و گفت: این طرح با رعایت ده پیش نیاز، طرح خوبی است به شرطی که صیانت از داده های شخصی مورد تاکید باشد.

 

طاهری با بیان اینکه مدیریت انحصاری و رانت های حمایتی موجب شده وضعیت خودرو به نگرانی بسیاری از مردم مبدل شود، گفت: مجلس طرحی ارائه کرده است تا خودروسازهای کوچک بتوانند رقیب خودروی ملی شوند.

کد خبر 1158854

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha