بارش برف کشاورزان خراسان شمالی را خوشحال کرد

بارش برف در آخرین روزهای زمستان، هوای خراسان شمالی را در آستانه بهار سرد اما کشاورزان را به تولید و کشت کار دلگرم کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ بارش برف که از بامداد امروز پنج‌شنبه آغاز و در بیشتر مناطق خراسان شمالی گزارش شده، به زمین رخت سفید پوشانده است.

 

راهداری خراسان شمالی اعلام کرده  که ارتفاع برف در برخی گردنه ها به بیش از 35 تا 40 سانتیمتر رسیده است. بارش برف البته سبب اختلال در تردد خودروها در جاده ها شده است.

 

اکنون راهداران و نیز امدادگران جمعیت هلال احمر در جاده ها مشغول امدادرسانی هستند و شماری از مسافران در راه مانده هم به صورت اضطراری اسکان داده شده‌اند.


 

معاون امدادونجات جمعیت هلال احمر خراسان شمالی گفت: تاکنون به 500 نفر از مسافران و 128 خودرو امدادرسانی شده است.


 

"ابراهیم سارمی" اظهار داشت: با توجه به بارش برف و کولاک در استان، 19 تیم امداد و نجات این جمعیت در محور های مواصلاتی در حال امدادرسانی به گرفتاران و در راه ماندگان هستند.

 

معاون امدادونجات جمعیت هلال احمر خراسان شمالی اظهارداشت: تیم های عملیاتی در شهرستان‌های فاروج، اسفراین، شیروان، بجنورد و مانه و سملقان  در حال امدادرسانی به گرفتاران در برف و کولاک هستند.

 

برای اسکان اضطراری مسافران و در راه ماندگان در شهرستان بجنورد، مسجد امام خمینی و مسجد شهرک شاهد آماده اسکان مسافران است.

 

هواشناسی خراسان شمالی با پیش بینی بارندگی برای استان، نسبت به سرمازدگی درختان هشدار داده بود.

 

هواشناسی خراسان شمالی روز چهارشنبه نسبت به سرمازدگی باغ‌ها و همچنین خسارت به محصولات کشاورزی هشدار داده بود.

 

"مهدی کمالی" معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی خراسان شمالی گفته بود: سامانه جدید بارشی در استان فعال می شود که کاهش محسوس دما از پیامدهای این سامانه است از این رو احتمال سرمازدگی باغ‌ها و محصولات کشاورزی وجود دارد.

 

همچنین هواشناسی خراسان شمالی پیش بینی کرده که کاهش دما به میزان هشت تا ۱۰ درجه سانتیگراد تا صبح فردا جمعه دور از انتظار نیست و دمای مرکز استان به هفت درجه سانتیگراد زیرصفر خواهد رفت.

 

 

کد خبر 1158884

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha