لغو ممنوعیت واردات خودرو از خرداد سال آینده

فاطمی امین با اشاره به افزایش ۱.۵ برابری تولید خودرو گفت: با توجه به دستور رئیس جمهور از خرداد ماه سال آینده قطعا قانون ممنوعیت واردات خودرو لغو می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از دزفول، «سیدرضا فاطمی امین» ظهر امروز (پنجشنبه ۲۶ اسفند) در حاشیه سفر به دزفول و بازدید از پنج تولیدی و صنعتی در این شهرستان، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این سفر به منظور بررسی چند طرح و کارخانه در شهرستان‌های شوش، دزفول و اندیمشک صورت گرفته تا ضمن برداشتن موانع و مشکلات روند اجرای این پروژه‌ها بررسی شود.

 

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: خوشبختانه در کشور شاهد یک روند نامتعادل در توزیع امکانات تولیدی هستیم به گونه‌ای که برخی شهرستان‌ها در حوزه صنعت، معدن و تجارت پیشرفت زیادی داشته و بیش از حد نیاز توسعه یافته‌اند.

 

وی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی طرح آمایش صنعت، معدن و تجارت در کشور از اواسط تابستان سال آینده اضافه کرد: این طرح در مرحله مطالعاتی است و برای هر استان و شهرستان با توجه به ظرفیت‌ها و نیازها طرح‌هایی در حوزه صنعت، معدن و تجارت تدوین شده است.

 

فاطمی امین با اشاره به ممنوعیت واردات خودرو تصریح کرد: با توجه به تحریم‌ها و کاهش درآمدهای ارزی کشور واردات برخی کالاها و اقلام از جمله خودرو ممنوع شده و دوره زمانی اجرای مصوبه ممنوعیت واردات کالاهای ممنوعه و خودرو تا اردیبهشت سال آینده ادامه است که بعد از پایان این دوره، ممنوعیت واردات برخی از کالاها از جمله خودرو لغو می‌شود.

 

وی با بیان اینکه واردات خودرو از خرداد ماه یک تصمیم قطعی و مصوب شده است و توسط رئیس جمهور این امر نیز اعلام شده است ابراز کرد: دولت برنامه‌های مختلفی برای کنترل نوسان در بازار خودروهای داخلی دارد و با توجه به اینکه فاصله بین تولید و تقاضا در بازار خودرو بسیار زیاد است، اکنون ۵۰۰ هزار کسری خودرو در کشور وجود دارد که ۲ برنامه از قبیل افزایش تولید و واردات خودرو برای رفع این کمبود در دستور کار است.

 

وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطر نشان کرد: برنامه‌ریزی شده جهت تنظیم بازار خودرو در سال آینده میزان تولید خودرو در کشور ۱.۵ برابر افزایش یابد.

 

کد خبر 1158891

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha