مسیر دهلران به اندیمشک یکی از پر تردد ترین محور های ایلام است

مدیرکل توسعه زیرساخت مرکز و غرب کشورگفت: باتوجه به تردد زائرین عتبات و ترانزیت کالا به کشور عراق مسیر دهلران به اندیمشک یکی از پر تردد ترین محور های ایلام است.

«علی اصغر کاظمی» در گفت گو با خبرنگار  خبرگزاری شبستان در ایلام، اظهار کرد: شهرستان دهلران دروازه  ورودی استان ایلام از سمت استان خوزستان است و همین امر باعث شده یکی از مسیرهای پر تردد استان ایلام باشد.

 

وی تصریح کرد: پنج هزار و ۴۳۵ میلیارد ریال اعتبار برای28 کیلومتر  چهار بانده کردن مسیر دهلران به اندیمشک هزینه می شود این پروژه توسط قرارگاه خاتم عملیاتی خواهد شد.

 

مدیرکل توسعه زیرساخت مرکز و غرب کشور ادامه داد: دو قطعه دیگر از این مسیر  شامل یک قطعه ۲۸ کیلومتری و یک قطعه ۱۸ کیلومتری در حال برگزاری مناقصه است بنابراین باید در اسرع وقت تعیین تکلیف و پیمانکار تعیین شود تا روند عملیات اجرایی آنها تسریع شود.

 

کاظمی افزود: از 120کیلومترمسیر دهلران به اندیمشک  90کیلومتر آن  درحوزه استان ایلام است و 30کیلومتر آن در حوزه استحفاظی استان خوزستان است که کار مطالعات آن در حال انجام است و فراخوان آن در سال جدید اعلام خواهد شد.

 

وی تصریح کرد:مقدمات  آزادراه پل زال –مورموری دهلران و مرز چیلات به طول ۱۲۶ کیلومترفراهم شده است و سال آینده عملیاتی خواهد شد.

 

کاظمی خاطرنشان کرد: اتصال ایلام به شبکه ریلی از سمت جنوب یک قطعه 30کیلومتری به مبلغ 300میلیارد تومان  پیمانکار آن مشخص شده است و مطالعات تا دهلران تکمیل ودر صورت تامین اعتبار در سال آینده مناقصه خواهد رفت.

 

کد خبر 1158906

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha