مدیران دستگاه های ما اختیارات لازم برای خدمت رسانی مطلوب به مردم را ندارند

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: نکته مهم آزار دهنده این است که دستگاه ها و مدیران دستگاه های ما اختیارات لازم برای خدمت رسانی مطلوب به مردم را ندارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زاهدان، حسین مدرس خیابانی، استاندار سیستان و بلوچستان در جلسه شورای اداری سیستان و بلوچستان گفت: تمام مدیرانی که در مجموعه استان سیستان و بلوچستان فعالیت دارند در قالب یک همگرایی و هماهنگی خیلی خوبی هستند و تلاش شبانه روزی برای خدمت رسانی به مردم دارند و مدیران ما اکثرا از جنس تلاش های جهادی و میدانی دارند.

 

خیابانی بیان داشت: نکته مهم آزار دهنده این است که دستگاه ها و مدیران دستگاه های ما اختیارات لازم برای خدمت رسانی مطلوب به مردم را ندارند. اگر اعتقاد داریم که طرح آمایش، نسخه شفابخش حل مشکلات کشور است خودمان هم به درستی آن را قبول نداشته و اجرا نمی کنیم.

 

وی افزود: روح و نفس طرح آمایش تمرکز زدایی و استفاده از استعدادها و ظرفیت های منطقه ای است. ما نمی توانیم استعدادها و ظرفیت های منطقه ای را به تصویر بکشیم ولی کماکان داریم تصمیمات مان را در مرکز می گیریم و از مدیران محلی و میدانی برای حل مشکلات مردم استفاده نمی کنیم.

 

استاندار سیستان و بلوچستان اظهار کرد: بخش عمده مدیران ما فقط جمع کننده اسناد و مدارک برای ارسال به تهران هستند و تصمیم گیری با مرکز است. مشکلاتی که باید در استان حل بشود و تصمیم گیری شود در تهران و با یک تصویر غیرواقعی تصمیم گیری می شود.

 

وی ادامه داد: بسیاری از شوراها و کمیته های ما در ناظر استانی، خالی از اختیارات ضمان اجرایی هستند و فقط به شوراهای مشورتی تبدیل شدند که قدرت تصمیم گیری ندارند.

 

خیابانی در خصوص کمبودها و خلاهای استان خاطرنشان کرد: ما امروز تنها تابلوی شهرستان های متعددی را عوض کردیم و از بخش و روستا به شهرستان تبدیل کردیم اما بسیاری از دستگاه های اجرایی در آنجا مستقر نیستند.

 

وی یادآور شد: در این شهرستان ها فرمانداری فاقد ساختمان و خودرو است اما مردم در حد یک شهرستان از فرماندار مطالبه دارند. بسیاری از زیرساخت های ما فرسوده است، فرمانداری های ما خودروهایی فرسوده دارند که در هنگام بحران قادر به عبور از مناطق صعب العبور نیستند، ساختمان ها هم فرسوده هستند.

 

استاندار تاکید کرد: امروز ما با دو جنگ اقتصادی و رسانه ای مواجه هستیم که اعتقاد دارم جنگ رسانه ای فوق العاده سهمگین تر بوده و پاسخ گویی و مقابله با آن سخت تر است.

 

وی تصریح کرد: اگر در جنگ اقتصادی با وجود فشارهایی که بر مردم وارد شد تا حدودی می توانیم ادعا کنیم که موفق بودیم، توانستیم تحریم ها را دور بزنیم، خنثی کنیم یا گاهی از روش های موازی استفاده کنیم اما در جنگ رسانه ای کسانی هستند که یک خبر دروغ و بی پایه را منتشر کرده و بدون اینکه به دنبال اثبات آن باشند اثر خود را بر جامعه می گذارند.

 

خیابانی با بیان اینکه جنگ رسانه ای اجازه نمی دهد مدیران ما در فضای مجازی خدمت کنند و آنها را محافظه کار کرده است گفت: خوشبختانه قانون مقابله با جلب و انتشار اخبار کذب مصوب شده و امیدواریم دستگاه قضا و ضابطین قضایی هم بتوانند کمک کنند. 

 

استاندار در خاتمه عنوان کرد: تقاضا داریم که به تناسب تلاش مدیران اجرایی، دستگاه های نظارتی هم کمک بکنند و نگذارند مدیران ما به مدیران محافظه کار تبدیل شوند.

کد خبر 1158923

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha