نیازمند تقویت سیستم قضائی در سیستان و بلوچستان هستیم

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: نیازمند تقویت سیستم قضائی، سازمان بازرسی، سازمان قضائی نیروهای مسلح هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زاهدان، آیت الله مصطفوی محامی، نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان در جلسه شورای اداری استان گفت: استان ما با مشکلات متعددی مواجه است مانند مرز، قاچاق کالا، سوخت و انسان، شرارت ها، دشمنی که آن سوی مرز خیمه زده و باعث ایجاد شرارت و ناامنی در کل کشور و در حوزه ورودش هم در این استان شده که رهبر معظم از آن به عنوان تنگه احد تعبیر کردند.

 

محامی اظهار کرد: علی رغم تلاش های خالصانه دوستان، مشکلات فراوانی داریم که نیازمند یک عزم جدی ملی است که مسئولان استانی و کشوری تصمیم بگیرند و تدبیر عاجلی نسبت به این موارد داشته باشند.

 

وی با اشاره به بحث فاقدین شناسنامه، حضور و فعالیت اتباع، اتفاقات اخیر افغانستان و مهاجرانی که می آیند افزود: با توجه به این مشکلات و پهناوری استان، نیازمند تقویت سیستم قضائی، سازمان بازرسی، سازمان قضائی نیروهای مسلح هستیم؛ که یک آن جذب نیرو هست. نیروها و قضات بومی، شیعه و سنی. نیازمند یک نگاه ویژه هستیم و حداقل تا حد اختیارات می توانیم جا به جایی نیروها را داشته باشیم.

 

نماینده ولی فقیه در استان بیان داشت: وقتی پروژه های مختلف هست و علی رغم همه محاسبه ها، بودجه های کلان چه در بخش دولتی و چه خصوصی وارد استان می شود، این گردش مالی بالا همه را می تواند آلوده کند چه دستگاه های دولتی، دستگاه های نظامی و سیستم قضایی. 

 

محامی تاکید کرد: باید در خصوص تنفس و سلامت دستگاه ها نگاه ویژه باید داشت و دستگاه های نظارتی و امنیتی نگذارند یک نفر دچار فساد بشود چون این نیروها سرمایه هستند نباید بگذاریم به جایی برسد که جز عزل و اخراج کاری نشود کرد. هر جا کسی خطایی می رود سریع هشدار بدهیم تا پرونده ها سنگین نشود.

کد خبر 1158927

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha