راه ارتباطی ۸۰ روستای شیروان بازگشایی شد

مدیر اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شیروان گفت: راه ارتباطی ۸۰ روستای این شهرستان در سه بخش مرکزی، سرحد و قوشخانه که به دلیل بارش برف مسدود شده بود، بازگشایی شد.

«حمید جوان» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهار کرد: از شب گذشته تاکنون توسط عوامل راهداری، راه ارتباطی 80 روستای شهرستان به طول 300 کیلومتر برفروبی و بازگشایی شده است که جهت بازگشایی مسیرها، 40 کامیون شن و نمک که هر کامیون 15 تُن بوده استفاده شده است.

 

مدیر اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شیروان خاطرنشان کرد: در پی اخطارهای سازمان هواشناسی مبنی بر ورود سامانه بارشی به استان تمامی تیم‌های راهداری شهرستان به حالت آماده باش در آمدند.

 

 

وی افزود: ۳۵ نفر نیروی راهداری و 30 دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین در سطح محورهای از پیش تعیین شده شهرستان مستقر هستند که ماشین آلات برف روب اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای این شهرستان تعمیر و تجهیز شده و راهداران آماده حضور به موقع در جاده ها و گردنه ها  هستند.

 

 

جوان با بیان اینکه تردد در سرشاخه های اصلی بدون زنجیر چرخ امکان پذیر است، اضافه کرد: توصیه می شود رانندگانی که قصد تردد در محورهای کوهستانی را دارند ضمن رعایت نکات ایمنی در رانندگی در مواقع برف زنجیر چرخ، تجهیزات ایمنی و وسایل گرمایشی به همراه داشته باشند.

 

 

وی تصریح کرد: ارتفاع برف در برخی از مناطق روستایی این شهرستان بیش از 40 سانتی متر گزارش شده است.

 

 

وی عنوان کرد: شهرستان شیروان ۶۵۰ کیلومتر راه روستایی دارد که ۷۰ درصد آن مربوط به مناطق کوهستانی است و از کل راه های روستایی این شهرستان ۴۸۰ کیلومتر آسفالته است.

 

 

کد خبر 1158934

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha