دبیرخانه دائمی نوروز از فردا در شهر سنندج شروع به کار خواهد کرد

استاندار کردستان گفت: دبیرخانه دائمی نوروز از فردا در شهر سنندج شروع به کار خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، اسماعیل زارعی‌کوشا استاندار کردستان در مراسم جشن بزرگ نورز که با حضور دبیرکل یونسکو و مهمانانی از 13 کشور دارای نوروز در سالن ۶ هزار نفری ۲۲ گولان سنندج برگزار شد، اظهار کرد: خدا را شاکریم که در شهر زیبای سنندج پایتخت نوروز جهان شاهد برگزاری این مراسم بسیار زیبا با حضور پرشور مردم هستیم.

 

 

وی با ابراز امیدواری از اینکه این مراسم آغازی بر برگزاری هر چه زیباتر مراسمات هر ساله نوروز در پایتخت نوروز جهان باشد، بیان کرد: امیدواریم هرساله شاهد حضور پررنگ و پرشور هر ساله مردم از سراسر جهان در سنندج باشیم.

 

 

استاندار کردستان یادآور شد: به فضل خداوند دبیرخانه دائمی نوروز از فردا در شهر سنندج شروع به کار خواهد کرد.

 

 

زارعی‌کوشا تصریح کرد: تولید محتوا و برنامه‌ریزی برای برگزاری باکیفیت بیشتر مراسم جهانی نوروز در سنندج از اهداف راه‌اندازی دبیرخانه ذائمی نوروز در سنندج است.

 

 

وی از تمام کسانی که در برگزاری به ویژه تامین امنیت این مراسم انجام وظیفه کرده‌اند، قدردانی کرد.

 

 

استاندار کردستان افزود: امیدواریم در 29 اسفندماه جاری نیز با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته شاهد برگزاری مراسم پرشورتر در فضای باز استادیوم 22 گولان سنندج باشیم.

 

 

زارعی‌کوشا از مردم به خاطر کم‌بودن فضا سالن عذرخواهی کرد و خواستار رعایت پروتکل‌های بهداشتی خاصتا استاده از ماسک شد.

 

 

هنر دف سنندج را در انتخاب شهر خلاق موسیقی جهان یاری کرد

 

انور رشیدی شهردار سنندج نیز در این مراسم شهر سنندج را شهر خلاق موسیقی دانست و گفت: موسیقی خانقاهی و دف نوازی توانست سنندج را در شهر خلاق موسیقی جهان یاری دهد.

 

 

وی سنندج را شهر پایتخت کتاب ایران خواند و افزود: سنندج امروز پایتخت نوروز ایران است و این مایه افتخار برای تمام مردم کردستان است.

 

 

شهردار سنندج با اشاره به راه‌اندازی دبیرخانه دائمی نوروز در سنندج بیان کرد: این اتفاق با همکاری سایر مسئولان اتفاق افتاد و میدواریم همچنان در سالن‌های ورزشی، مراسم و رویدادهای فرهنگی برگزار کنیم.

 

 

کاروان جشن نوروزی روز دوشنبه هفته جاری با حضور 300 دف‌نواز کردستانی در باغ هنر تهران آغاز شد و با گذر از همدان و کرمانشاه امروز به سنندج رسید و با هدف معرفی هرچه بیشتر ظرفیت‌های فرهنگی و گردشگری کردستان در عرصه ملی و بین‌المللی مراسم جشن نوروز با حضور مهمانانی از کشورهای خارجی در سنندج آغاز شد.

 

 

کد خبر 1158970

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha