حقوق بشر تنها دستاویزی برای تحقق منافع غرب است

حجت الاسلام میهن پرست با بیان اینکه قوق بشر تنها دستاویزی برای غرب جهت تحقق منافع است، گفت: آمریکا و دیگر کشورهای غربی که ادعاهای حقوق بشری دارند نه تنها در برابر اعدام شیعیان عربستان موضع نگرفته بلکه حتی از آن حمایت هم می کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، امام جمعه شهر چوار، ظهر امروز(۲۷ اسفند) در خطبه های این هفته نماز جمعه در مسجد مقدس صاحب الزمان(عج) با اشاره به خطبه هشتاد و سوم کتاب شذیف نهج البلاغه اظهار کرد: حضرت امام علی(ع) در این خطبه می فرماید که اکنون درباره آفرینش انسان و مراحل زندگی او با شما سخن می گویم، همین انسانی که خداوند او را در تاریکی های رحم و در پرده های متراکم، به صورت نطفه ای فرو ریخت، سپس او را به شکل خون بسته و نامشخصی قرار داد و بعد از آن، به صورت جنین کامل، سپس نوزادی شیرخوار و بعد کودک، سپس نوجوانی درآورد و بعد از آن به او عقلی نگاهدارنده و زبانی گویا و چشمی بینا بخشید، تا درک کند و عبرت گیرد و از بدیها بپرهیزد و این وضع ادامه مییاند تا انسان به حد اعتدال و کمال برسد و بر پای خود بایستد؛ در این هنگام سرکشی کرده و می گریزد و بی پروا در بیراهه گام می نهد.

 

حجت الاسلام« شهاب الدین میهن پرست» اظهار کرد: این در حالی است که سعی دارد به تمام هوس های خود جامه عمل بپوشاند و برای بدست آوردن دنیا، خود را به رنج و  تعب بیافکند و برای لذات آن، پیوسته تلاش می کند و هر چه از خواهش های نفسانی در فکرش خطور کند، به آن جامه عمل می پوشاند، او هرگز فکر نمی کند مصیبتی برایش پیش بیاید و هیچگاه از روی تقوای الهی در پیشگاهش خضوع نمی کند، از این رو، سرانجام چشم از دنیا فرو می بندد، در حالی که در گمراهی و غرور گرفتار است و در میان اشتباهات و خطاهای زندگی کوتاه خود، غوطه ور! این در حالی است که در برابر آنچه از دست داده، عوضی به دست نیاورده و هیچ یک از وظایف واجب خود را انجام نداده است.

 

وی افزود:  ساعت 1:20 بامداد یکشنبه (همزمان با ساعت ترور سردار شهید حاج قاسم سلیمانی) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با 10 موشک بالستیک نقطه زن دو پایگاه رژیم صهیونیستی در اربیل عراق را هدف قرار داد، منابع آگاه اعلام کردند این حمله موشکی ارتباطی با شهادت دو نیروی سپاه در سوریه ندارد و انتقام خون این دو شهید در زمان مناسب گرفته خواهد شد. آنها همچنین تأکید کردند که یورش موشکی سپاه به مقر موساد در اربیل در پاسخ به عملیاتی بود که اخیرا توسط رژیم صهیونیستی علیه ایران انجام شده و از کردستان عراق فرماندهی شده بود.

 

امام جمعه چوار یادآور شد: روزنامه صهیونیستی هاآرتص روز یکشنبه با انتشار مطلبی به موفقیت آمیز بودن عملیات موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه مراکز جاسوسی این رژیم اذعان کرد، این روزنامه صهیونیستی اذعان کرد که به دنبال حمله موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی حلقه جاسوسی رژیم صهیونیستی در اربیل منهدم شد، ین روزنامه اعلام کرد که موشک های سپاه ایران مراکز مهم اسرائیل در اربیل را مورد اصابت قرار دادند.

 

حجت الاسلام میهن پرست گفت: علاوه بر این، هیمن مامند، روزنامه نگار اهل اربیل گفت که مرکزی که هدف قرار گرفت، محل دیداری بین سازمان اطلاعات ترکیه موسوم به «MIT» و عناصر اسرائیلی بود، ایران با حمله به پایگاه های موساد در اربیل با یک تیر چند نشان را هدف گرفت، نخست پاسخ شرارت اسرائیل را داد، دوم به کشورهای منطقه این پیام را فرستاد که اسرائیل نه تنها نمی تواند پشتوانه امنیتی برای شما باشد بلکه حضور او در کشور میزبان خود سبب ناامنی آن کشور خواهد شد و مهمتر از همه قدرت موشکی خود را بار دیگر به جهانیان اثبات کرد.

 

وی بیان کرد: نکته پایانی اینکه، به نظر می رسد پالس این حمله را بعد از آمریکایی ها و صهیونیست ها برخی افراد مانند آل خليفة، اردوغان، و ... بهتر حس کردند که نباید اقتصاد و امنیتشان را به یک رژیم پوشالی پیوند بزنند، عربستان همواره به عنوان رژیمی قبیله ای و حامی تروریسم شناخته شده است، آل سعود که رفتار قرون وسطایی خود را هم در داخل کشور و هم در سطح منطقه دنبال می کند در سال های اخیر سعی کرده است تا شیعیان را به بهانه حمایت از تروریسم دستگیر و اعدام کند.

 

امام جمعه جوار افزود: در این راستا شیعیان مناطق الشرقیه که با تبعیض های مختلفی از سوی آل سعود مواجه هستند همواره قربانی این قبیله جنایتکار هستند، در جدیدترین اقدام دولت عربستان اعلام کرد ۸۱ نفر از جمله ۴۱ شیعه به جرم واهی فعالیت های تروریستی اعدام شدند، این تعداد اعدام دسته جمعی در یک روز بزرگ ترین اعدام دسته جمعی در پادشاهی سعودی در نیم قرن اخیر محسوب می شود.

 

وی تصریح کرد: اما نکته بسیار مهم در مورد جنایت های عربستان در مورد شیعیان و نقض های گسترده حقوق بشری این است که آمریکا و دیگر کشورهای غربی که ادعاهای حقوق بشری دارند نه تنها در برابر سرکوب و اعدام شیعیان عربستان موضع نگرفته بلکه حتی به گونه ای آل سعود را تشویق به این کار می کنند، چرا که اساسا حقوق بشر تنها دستاویزی برای غرب جهت تحقق منافع است.

 

حجت الاسلام میهن پرست گفت: روح پاک عالم انقلابی و متواضع آیت الله العظمی علوی گرگانی پس از چند ماه تحمل بیماری در ایام نورانی نیمه شعبان به لقاء الله پیوست، آن فقیه فرزانه در زمره مراجع معظم تقلید و از حامیان همیشگی نظام اسلامی و رهبری انقلاب بودند.

 

امام جمعه چوار در ادامه با  به نیمه شعبان المعظم سالروز میلاد حضرت ولی عصر(عج)، اظهار کرد: یکی از مهم ترین شب های این ماه، شب نیمه شعبان است که مصادف با شبقدر است، یعنی خداوند قبل از شب قدر ماه رمضان، یک شب قدر شعبان را قرار داده که در ما تحول ایجاد می کند، با این شب قدر، انسان تولد جدیدی پیدا می کند، پس برای ورود به ضیافت الهی ماه رمضان، باید از قدرت شب قدر نیمه شعبان استفاده کنیم. روز نیمه شعبان هم روز قدر است.

 

وی یادآور شد: شب نیمه شعبان، شب بسیار عزیزی است که براساس روایت، بالاترین شب از نظر قیمت و ارزش بعد از ليلة القدر در ماه مبارک رمضان است، یعنی از نظر نوع و میزان، بیشترین و بالاترین تاثیر را در روح انسان دارد، امام باقر(ع) می فرماید: «همان طور که خداوند به پیامبر(ص) شب قدر مرحمت فرمود، به ما اهل بیت(ع) نیز نیمه شعبان را عطا کرد».

 

حجت الاسلام میهن پرست خاطرنشان کرد: شب نیمه شعبان اعمال مهمی دارد که یکی از گرانبهاترین آنها زیارت امام حسین (ع) است و یکی دیگر از اعمالی که از نظر زمان و اجرا سبک و راحت است، اما از نظر نوع تأثیرگذاری فوق العاده است، آن است که هر کدام از تسبیحات اربعه صد مرتبه خوانده شود، در روایت آمده است اگر کسی این عمل را در شب نیمه شعبان انجام دهد، خداوند همه گناهان گذشته او را می آمرزد.

کد خبر 1159030

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha