انتخاب دستیار ویژه شعر برای وزیر فرهنگ از اتفاقات ویژه این دوره بود

نغمه مستشار نظامی شاعر کشورمان در گفتگو با فرهنگ، با اشاره به حضور وزیر فرهنگ و رئیس جمهور شهید در مناطق محروم، بیان داشت: وزیر فرهنگ با سختگی ناپذیری در جلسات مختلف حضور داشته و همدل و همراه هنرمندان بودند و ارتباط مستمر با هنرمندان داشتند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نغمه مستشار نظامی با اشاره به نخستین دیدار شاعران با اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در شهریور ۱۴۰۰ همزمان با سالروز شعر و ادب فارسی، بیان کرد: حسن انتخاب  این روز موجب دلگرمی شاعران شد که بایک وزیر ادب دوست و ادب شناس روبه رو هستند.

وی در ادامه تصریح کرد: نظرات و پیشنهاداتی و مطالباتی از سوی شاعران مطرح و وزیر فرهنگ قول‌ها و وعده‌هایی دادند و در این مدت کوتاه بسیاری از آنها به مرحله انجام رسید.

شاعر کشورمان انتخاب و انتصاب دستار ویژه شعر وزیر فرهنگ را یکی از بهترین اتفاقات حوزه‌ی شعر عنوان و اظهار کرد: انتصاب اعضای شورای شعر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پس از مدت‌ها اتفاق افتاد که نشانگر توجه ویژه‌ وزیر فرهنگ به این حوزه است.

مستشار نظامی در ادامه بیان داشت: جشنواره‌های ادبی و به ویژه جشنواره فجر در طی این دو سال، با انتخاب دبیران شایسته جشنواره به خوبی برگزار شد.

وی اتفاق مهم دیگر را  تحقق عدالت فرهنگی در جشنواره شعر فجر به وسیله برنامه تلویزیونی سرزمین شعر عنوان و تصریح کرد: این برنامه زمینه شرکت شاعران از سراسر کشور را فراهم‌کرد؛ این جشنواره به وسیله پخش برنامه‌ سرزمین شعر در نوروز ۱۴۰۳ توسط صدا و سیما وارد خانه‌های مردم شد.

وی با اشاره به اهتمام ویژه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به حوزه‌ی فعالیت انجمن‌های ادبی، اظهار کرد: علاوه بر این اقدامات با توجه وحمایت ویژه‌ی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به حوزه کتاب، کتابخوانی و کتابخانه‌های عمومی، بسیاری از طرحهای نیمه تمام فرهنگی در زمان مدیریت وی، به سرانجام رسید.

مستشار نظامی در ادامه تصریح کرد : کتاب‌خانه‌های مرکزی که کلنگ بسیاری از زده شده بود و اقدام مؤثری صورت نگرفته بود، در این دوره به بهره برداری رسیدند.

شاعر کشورمان با اشاره به حضور وزیر فرهنگ و رئیس جمهور شهید در مناطق محروم، بیان داشت: وزیر فرهنگ با سختگی ناپذیری در جلسات مختلف حضور داشته و همدل و همراه هنرمندان بود و ارتباط مستمر با هنرمندان داشتند، امیدواریم این روند ادامه داشته باشد و از مظهر ایشان بهره‌مند شویم.

وی در ادامه اظهار کرد: یکی از اتفاقات خوب گرامیداشت حکیم نظامی بود که به صورت بسیار باشکوه در کشور برگزار شد، حضور فعال ایران در رویدادها، مناسبت‌های فرهنگی و جشنواره‌های کتاب سایر کشورها یکی دیگر از اقدامات موثر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت سیزدهم بود.
کد خبر 1774985

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha