آغاز طرح نوروزی هلال احمر در آستارا

حیدرزاده از آغاز طرح نوروزی جمعیت هلال احمر بندر آستارا برای ارائه خدمات به مسافران نوروزی در این شهرستان خبر داد.

«بابک حیدرزاده» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا،اظهارکرد: طرح امداد و نجات جاده‌ای و ایمنی سلامت نوروزی از ۲۵ اسفند در آستارا آغاز شده و تا ۱۵ فروردین ادامه دارد.

 

رئیس جمعیت هلال احمر بندر آستارا با بیان‌اینکه امدادگران آموزش دیده و متخصص هلال احمر در پایگاه امداد و نجات‌ جاده‌ای صیادلر و اعضای جوانان جمعیت در ورودی شهر(باغ پرندگان) آماده خدمات‌رسانی و استقبال از مسافرین نوروزی هستند، افزود: پایگاه امداد و نجات جاده‌ای به صورت ۲۴ ساعته با ۵ نیروی متخصص و دستگاه ست نجات و آمبولانس در ایام تعطیلات فعال است.

 

وی با اشاره به اینکه در پست ایمنی و سلامت نوروزی جمعیت هلال احمر نیز روزانه پنج نفر به کار گرفته می‌شود، تصریح‌کرد: در قالب پست ایمنی و سلامت نوروزی خدماتی از قبیل پویش ملی بهرفت، فضای دوستدار کودک، خدمات آموزشی و مهارتی، خدمات زیست محیطی، خدمات فرهنگی (اطلاع‌رسانی و راهنمایی)، مسابقه فرهنگی عکس و فیلم کوتاه بشر دوستی، ویژه برنامه مناسبتی (رفیق خوشبخت ما) و نیز خدمات گروه های سحاب به مسافرین ارائه می‌شود.

 

حیدرزاده با اشاره به اینکه امسال با فروکش شدن شیوع ویروس کرونا نوروز ۱۴۰۱ سونامی سفر‌ها را خواهیم داشت شهرستان آستارا با داشتن جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و گردشگری یکی از ۲۰ شهر گردشگرپذیر کشور است، گفت: باید تمام تلاش خود را برای سلامت و ایمنی مسافران نوروزی به کار ببریم.

 

رئیس جمعیت هلال احمر بندر آستارا با بیان‌اینکه نيروهای هلال احمر در صورت بروز هرگونه حادثه‌ای با حضور به موقع در محل، نسبت به امداد و کمک‌های اوليه، رهاسازی مصدوم و انتقال آن به مراكز درمانی اقدام می‌کنند، خاطرنشان‌کرد: شهروندان و مسافران در صورت بروز هرگونه حوادث جاده‌ای می‌توانند با شماره تماس ۱۱۲ ندای امداد آستارا از خدمات نيروهای امداد و نجات بهره مند شوند.

کد خبر 1159037

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha