استقرار تيم‌های اورژانس در مناطق عملياتی راهيان نور

معافی با اشاره به اينكه تيم‌های بهداشتی و درمانی اورژانس دريادمان عملياتی مناطق راهيان نور استان خوزستان در حال ارائه خدمات مورد نياز به زائران هستند، گفت: خداوند متعال راشاکریم که تا بحال هیچ مراجعه کرونایی نداشتیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری و به نقل از قرارگاه رسانه ای شهید مدافع حرم حاج رحیم کابلی، «نورالله معافی» ضمن تبریک اعیادشعبانیه اظهار کرد:‌بهداشت و درمان استان مازندران کار خود را از ۱۵سفند در اردوگاه های شهید جعفرزاده، هفت تپه و شهید بلباسی در خرمشهر شروع کرد که در هر اردوگاه یک اکیپ تیم بهداری همراه با آمبولانس، پزشک، یک پرستار مرد و دو پرستار زن با برپایی پست امداد حاضر هستند.

 

فرمانده اکیپ سلامت و دفاع زیستی سپاه کربلا مستقر در اردوگاه شهید بلباسی خرمشهر  با بیان اینکه با بیان اینکه یک تیم ۵نفره در هر سه اردوگاه مستقر هستند، افزود: خدمات ارائه شده به زائرین اعم از ویزیت مراجعه کنندگان ، ارائه داروی رایگان،ضدعفونی محوطه اردوگاه ها، سرکشی و بازدید از آشپزخانه و طبخ غذا، نظارت هنگام توزیع غذا و جمع آوری زباله  محوطه است.

 

وی ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی مازندران هم در هر گروه، سه نفر را جهت حمایت و پشتیبانی که زیر نظر تیم بهداری هستند، اعزام کرد و آنها مامور شدند که روزانه کل محوطه و آسایشگاه ها را ضدعفونی کنند و همچنین نظارت و بررسی سلامت آب اشامیدنی را داشته باشند.

 

معافی اذعان کرد: خداوند متعال را شاکریم از زمان آغاز اعزام زائران شهدا به یادمان های دفاع مقدس در جنوب تا به امروز مشکل خاصی برای زائرین ایجاد نشده است .

 

وی یادآورشد: قبل از اعزام زائر کارت واکسن و سلامت آن چک و بررسی می شود. تا بحال هیچ مراجعه کرونایی نداشتیم و اگر هم مراجعه ای به بخش بهداری شد ناشی از خستگی و کوفتگی ناشی از راه طولانی  جاده ها بود که به صورت سرپایی ویزیت  صورت گرفت.

کد خبر 1159046

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha