برگزاری مراسم ویژه  تحویل سال  در یادمان شهدای هفت تپه

مجیدی از برگزاری مراسم ویژه تحویل سال در یادمان شهدای هفت تپه خبر داد و گفت: هزار زائر شهدا به همراه فرماندهان دوران دفاع مقدس در این مراسم حضور بهم خواهند رساند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری و به نقل از قرارگاه رسانه ای شهید مدافع حرم حاج رحیم کابلی، «عسگر مجیدی» ضمن تبریک اعیادشعبانیه و ولادت باسعادت منجی عالم بشریت امام زمان(عج) با بیان اینکه هفت تپه یکی از مقرهای لشکر ۲۵ کربلا در دوران مقدس بود، اظهار کرد: همه لشکرها در خط مقدم،فضایی را بعنوان عقبه داشتند که محل آموزش ها و آماده سازی نیروها بود. لشکر ۲۵ کربلا هم در  هفت تپه مستقر بود . یک لشکر بسیار بزرگ و از جمله لشکرهای خاصی بود که در روزهای جنگ بعنوان لشکر ویژه عملیاتی لقب گرفت.علتش آن بود که هم در عملیات بعنوان یگان موفق عمل می کرد و هم از نظر عده و عُده، دارای ۶۰ گردان بود .

 

معاون هماهنگ کننده و مسئول ستاد راهیان نور سپاه کربلا افزود: در این منطقه آموزش های نظامی، آموزش یگان پیاده، آموزش یگان های زرهی و ادوات و همچنین مهم ترین آموزش که رزمندگان مازندرانی دیدند، آموزش غواصی در کنار رود دز بود تا در عملیات والفجر ۸ که سرنوشت جنگ را تعیین کرد، شرکت کنند.

 


وی با بیان اینکه لشکر ۲۵ کربلا یک لشکر تعیین کننده در عملیات والفجر ۸ بود و بعنوان یگان محوری عمل میکرد، گفت: این لشکر در عملیات فتح فاو، ام الرصاص و شلمچه جز یگان فاتح بود.
 

 

مجیدی ادامه داد: به تعبیر مقام معظم رهبری لشکر ۲۵ کربلا یک لشکر خط شکن و خط نگهدار بود .

 

وی با بیان اینکه لشکر ۲۵کربلا لشکری بود که چند استان را پوشش میداد، استان گلستان،مازندران و گیلان وحتی استان های دیگری را تحت پوشش داشت و بعضا آنها اموزش لازم را در هفت تپه می دیدند، گفت: هفت تپه در واقع امتداد عملیات‌ها و خط مقدم در دفاع مقدس بود. رزمندگان از اینجا آموزش های معنوی و نظامی میدیدند و راهی خط مقدم می شدند که اینجا  قدمگاه ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید استان است .

 

مجیدی به همت شهیدان بلباسی، کابلی، بریری و... برای احیای هفت تپه اشاره و بیان کرد: بعد از دوران دفاع مقدس، رزمندگان پیگیر احیای این منطقه شدند. از طریق تعدادی از شهدای مدافع حرم پیگیری ها صورت گرفت که این شهدا مزد شهادت خود را از هفت تپه گرفتند.

 

وی یادآورشد: هفت تپه آنقدر برای دشمن بعثی و صدام اهمیت داشت که این منطقه را بمباران هوایی کرد یعنی تنها لشکری که عقبه آن توسط دشمن بمباران هوایی شد. که ۱۳۰ شهید در این مکان شهید شدند که ۷۲ شهید متعلق به مازندران است.

 

مجیدی گفت: برای احیای هفت تپه و با پیگیری هایی با منابع طبیعی خوزستان، ۱۰ هکتار زمین در اختیار ما قرار گرفت. البته در دوران دفاع مقدس ۶ هکتار در اختیار لشکر بود که پس از پایان زمین به منابع طبیعی برگشت . تاکنون ۸ سوله خادمین و آشپرخانه و نیز یادمان دوشهید گمنام باگنبد وبارگاه و سرویس های بهداشتی و حمام فعلا در این مکان ساخته شد و پذیرای زائرین است . لذا اولویت بندی ما درحال حاضر ساخت حسینیه با ظرفیت هزار نفر است .

 

وی اظهار کرد: هر ساله وقت سال تحویل در اینجا زائرین حضور پیدا می کردند. پس از دوسال وقفه بخاطر کرونا، امسال، مراسم سال تحویل بابرپایی یک مراسم ویژه با حضور فرماندهان دوران دفاع مقدس لشکر، فرماندهان گردان ها، در دوران دفاع مقدس و هزار زائر شهدا برگزار میشود.

کد خبر 1159060

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha