جمهوری اسلامی ایران هر جا منافع و امنیتش اقتضا کند باید پاسخ لازم را بدهد

حجت الاسلام کاظم صادقی گفت: برای جمهوری اسلامی ایران مسلم است که هر جا منافع و امنیتش اقتضا کند باید پاسخ لازم را بدهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ظهر امروز ۲۷ اسفندماه حجت الاسلام «کاظم صادقی» در خطبه های نماز جمعه زهکلوت، ضمن تبریک ولادت امام زمان (عج)، گفت: جامعه آخرالزمان و منتظر، انتظار فرج را بهترین نعمت خود می دانند و معنویت شعار اصلی آنها است و هم چنین جامعه مهدوی با امید زندگی می کند  ایثار و فداکاری و هزینه کردن برای اهل بیت (ع) و علاوه بر این ها رعایت حقوق اجتماعی دیگران از ویژگی های شیعیان منتظر است.

امام جمعه زهکلوت با اشاره به رحلت‌ آیت‌الله العظمی علوی گرگانی، بیان کرد: این مرجع بزرگوار تقلید، از حامیان همیشگی نظام اسلامی و رهبری انقلاب بودند، ایشان در دوران دفاع مقدس چندین بار جلسه درس را تعطيل کرده و همراه با شاگردان خود راهی‌ جبهه های حق علیه باطل شدند.

وی افزود: آیت‌الله العظمی علوی گرگانی، پس از رحلت امام خمینی(ره) بیشترین حمایت ها را از نظام جمهوری اسلامی و رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به عمل آوردند همه را به اطاعت از ایشان و تقویت معظم له توصیه می کردند.

حجت الاسلام صادقی با اشاره به خطر اغوا شدن خواص جامعه، خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری تاکید کرده و فرمودند؛ هدف دشمن اغوا و فریب توده های مردم است اما وسیله اغوای توده های مردم اغوای خواص است.

خطیب جمعه زهکلوت ابراز کرد: امروز از کارهای مهم دشمن اغوای خواص جامعه است یعنی کسانی که عنوان و امکانات، سواد و مانند اینها را دارند، زیرا هنگامی که خواص اغوا شدند راحت توده مردم اغوا می شوند و جنگ نرم تاریخ کشور امروز همین است.

وی با اشاره به اعدام شیعیان در عربستان اظهار کرد: اعدام ۸۱ نفر در حقوق بین الملل مصداق مجازات‌ دسته جمعی و جنایت جنگی است و دلیل بی پروایی آل سعود از کشتار در داخل و خارج از عربستان، حمایت های آمریکا در قبال پرداخت دلارهای سعودی است.

حجت الاسلام صادقی اضافه کرد: شیعیان عربستان اگر بخواهند از طریق مسالمت‌آمیز  دنبال تحقق عدالت باشند رژیم سعودی آنها را متهم به حمایت تروریسم کرده و آن ها را عدم می کند،  این حربه آمریکایی است که با برچسپ زدن تروریسم به آنها سعی در تحريم مخالفان خود دارد.

امام جمعه زهکلوت با اشاره به حمله موشکی ایران به مقرهای موساد در اربيل، تصریح کرد:  حمله با موشک های ایرانی که پاتریوت های نسل ۲و۳ آمریکا که در اربيل مستقر بودند از رهگیری آنها ناکام ماندند این یعنی توان تکنولوژی ایران در حوزه نظامی را به رخ کشیدن.


وی در خاتهه عنوان کرد: سپاه پاسداران می توانست از خاک سوریه حمله را تلافی کند اما به عمد از خاک ایران به اهداف صهیونیستی حمله کرد تا نشان بدهد از این به بعد هرگونه حمله را مستقیم و بدون تعارف تلافی خواهد کرد، پاسخ جمهوری اسلامی ایران، پاسخی مشروع بود برای جمهوری اسلامی ایران مسلم است که هر جا منافع و امنیتش اقتضا کند باید پاسخ لازم را بدهد.

کد خبر 1159070

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha