راه حل مشکلات اعتماد به خدا،  تلاش‌  و اعتماد به نیروهای توانمند  است/ قدرت پوشالی آمریکا تار عنکبوت است

حجت الاسلام کریمی تبار با بیان اینکه راه حل مشکلات اعتماد به خدا، تلاش‌ و اعتماد به نیروهای توانمند و خلاق است، گفت: حمله موشکی به مرکز جاسوسی رژیم غاصب اسرائیل، ضرب شصت جمهوری اسلامی به صهیونیست‌ها بود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، ظهر امروز (۲۷ اسفند) در خطبه های نماز جمعه در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) شهر ایلام با تبریک میلاد با سعادت حضرت امام زمان(عج)، اظهار کرد: یکی از اوصاف ابرار و نیکوکاران صبر و حوصله در راه خدا است، کسانی که در محرومیت، فقر، بیماری، درد و جهاد با دشمن صبور هستند و در برابر مشکلاتی که مانع رشد آنها است استقامت دارند.

 

حجت الاسلام « الله نور کریمی تبار» یادآور شد: سنت الهی بر این قرار دارد که ما انسان ها را با بیماری و مشکلات و سختی ها بیازماید و البته استقامت در برابر این سختی ها نیز پاداش بزرگی ارزانی خواهد داشت، کسانی که نگاهشان، گفتار و باورشان بر این است که در برابر این سختی ها می گویند ما از خداییم و به سوی خدا می رویم، حتما پیروز و سربلند خواهند بود.

 

وی با بیان اینکه خداوباوری داروی ارزشمندی است که انسان را در برابر هر سختی و ناامیدی بیمه می کند، ابراز کرد: آن چیزی که می تواند برای ما صبر آفرین باشد این است که خود را بنده خدا دانسته و باورمان این باشد که در برابر این سختی ها ما را می آزماید و هر چه داریم از اوست.

 

امام جمعه ایلام بیان کرد: ما در برابر الهی هیچ هستیم و مالکیتی که ما داریم یک مالکیت اعتباری است که برای اداره اجتماع لازم است اما این مالکیت رفتنی است و هر آنچه هست از آن خدا و در مالکیت خداوند متعال است و هر چه داریم متعلق به خداست، مالکیت خداوند متعال در روز قیامت مشخص می شود و همه چیز حتی وجود انسان متعلق به خدا است.

 

وی با اشاره به نیمه شعبان و میلاد موعود ادیان الهی حضرت امام مهدی (عج)، اظهار کرد: آن حضرت کسی است که تمام خداپرستان جهان در انتظار ظهور و عدالت گستری او هستند و خدا به ما توفیق داده است که معتقدیم که امام دوازدهم، یوسف حضرت زهرا(س)، حضرت امام زمان(عج) است که با ظهورش به ظلم و‌ ستم‌ جهانی پایان خواهد داد.

 

حجت الاسلام  کریمی تبار با اشاره به رحلت مرجع عالی قدر شیعیان جهان مرحوم آیت الله العظمی علوی گرگانی، افزود: ایشان عمر شریف خود را در راستای نشر معارف الهی، تبلیغ تشیع و پرورش شاگردان مکتب امام صادق(ع) و حمایت از انقلاب اسلامی و ولایت فقیه سپری کردند.

 


امام جمعه ایلام با بیان اینکه افتخار ما این است که منتظر ظهور‌ و‌ مصلح جهانی هستیم، ابراز کرد: اگر چنانچه منتظر مصلح هستیم  باید  تلاش کنیم که صالح بوده تا ادعای انتظار ظهور را داشته باشیم، در زمان حضرت امام علی(ع) حب دنیا موجب شد که بسیاری امام را رها کنند و گاهی هم در برابر امام ایستادند، مشکل این بود که  آنها خود را صالح نکردند، انتظار، حالت سکون و انفعال نیست،  انسان منتظر امیدوار و  دارای تحرک است و موانع ظهور را بر می دارد تا زمینه سازی ظهور را فراهم کند.

 

وی یادآور شد: آمادگی ظهور را باید در وجود خودمان ایجاد کنیم، نقش آفرینی در حد توان و قدرت و‌ مسولیتی که  در جامعه داریم، موانع ظهور را بر داریم، خدا به ما توفیق داده است در زمان و شرایطی قرار داریم که می توانیم زمینه ساز ظهور و حکومت و نهضت جهانی آن حضرت باشیم، اگر ظهور و انتظار را درک کنیم بالاترین افتخار است و اگر عشق به ظهور آن حضرت داشته باشیم، منتظر واقعی باشیم، بی شک در خدمت آن حضرت در عصر حکومت جهانی، خواهیم بود.

 

حجت الاسلام کریمی تبا با اشاره به اینکه در آستانه عید نوروز و قرن جدید هستیم، ابراز کرد: اعیاد مسلمان عید ذکر، توسل و ارتباط با خدا است‌ و‌ حتی در عید نوروز آدابی داریم که ارتباط انسان را با خدا نزدیک می کند، از سنت ها خوب ما در اعیاد، صله رحم است و دید و بازدید با خویشاوندان است که بسیار ارزشمند است،  کمک به نیازمندان جامعه که شادی خودمان را به دیگران تعمیم  هم دهیم از موارد است که در این ایام مورد توجه قرار گیرد، اگر با کمک مالی و  انفاق، شادی را در سفره فقرا و نیازمندان گسترده کنیم در نزد خداوند متعال این عمل بسیار ارزشمند است.

 

امام جمعه ایلام  در ادامه با بیان اینکه نیمه شعبان روز جهانی مستضعفین نامگذاری شده است که روز با مسمایی است، افزود: این روز به نام  روز سربازان گمنام امام زمان(عج) نیز نامگذاری شده است که این سربازان مجاهد عرصه امنیت در سخت ترین شرایط در داخل و خارج کشور در سخت ترین شرایط جانفشانی می کنند و شهدایی زیادی را تقدیم انقلاب اسلامی کرده اند تا در پرتو مجاهدت بی نام و نشان این عزیزان، امنیت پایدار بر کشور و نظام اسلامی حاکم باشد، لذا باید  برای تلاش های این سربازان بی نام و نشان قدردان باشیم.

 

 

وی در ادامه  گفت: آنچه که در این هفته اتفاق افتاد حمله موشکی به‌ مقر موساد در اربیل بود، نمک نشناسی خیلی ها واقعا دردناک است، زمانی که داعش به چند قدمی اربیل رسید،  اینها  قدرت مقاومت چند ساعته را نداشتند، سرباز رشید اسلام سردار حاج قاسم سلیمانی خودشان ورود پیدا کردند و به محض اینکه داعشی های نام حاج قاسم را شنیدند، دشمن عقب نشست، عزت و استقلال اینها از برکت این سرباز اسلام و جمهوری اسلامی است که بر باد نرفت، اما به جای قدردانی و شکرگزاری پایگاه خود را در اختیار موساد قرار داده اند  تا برای تعرض به جمهوری اسلامی استفاده شود.

 

حجت الاسلام کریمی تبار یادآور شد: باید دست مریزاد به پاسداران انقلاب اسلامی گفت که اینچنین  با عزت و افتخار، مرکز جاسوسی  رژیم غاصب اسرائیل را با موشک نقطه زن‌ فاتح مورد هجوم قرار دادند و ضرب شصت جمهوری اسلامی را به صهیونیست‌ها نشان دادند.

 


امام جمعه ایلام بیان کرد: جمهوری اسلامی می توانست که از جایی دیگر  را بزند اما اینکه از خاک جمهوری اسلامی آنجا را هدف قرار داد و بیانیه صادر کردند، نشان پایان صبر راهبردی و راهبرد  تقابل گسترده با مهاجمان است، گذشت ان روز که سختی را تحمل می کردیم و مصلحت نظام این  بود که تعامل و سکوت کنیم، امروز سیاست تقابل گسترده در پیش است.

 

وی بیان کرد: اقدامی که جمهوری اسلامی انجام داد نشان داد سربازان گمنام امام زمان(عج) اشراف اطلاعاتی جهانی دارند، آنچنان دقیق این مرکز را با موشک های نقطه زن زدند که نشان دهنده قدرت نمایی موشک های ما در سطح جهان بود که بدون کوچکترین خطایی، بر هدف اصابت کرد، درسی برای همسایگان ما بود که در تماس با صهیونیست ها می خواهند امنیت پایدار داشته باشند در حالی که صهیونیست ها نمی توانند امنیت یک نقطه کوچک را فراهم کنند، جمهوری اسلامی اجازه نمی دهد در کنار مرزهای کشور،  توطئه و اختلال به‌وجود بیاید،  دشمنان بدانند قدرت جمهوری اسلامی بازدارنده است.

 

 حجت الاسلام کریمی تبار ابراز کرد: تیم مذاکره کننده بدانند که با قاتل حاج قاسم سلیمانی مذاکره می کنند، کسانی که قابل اعتماد نیستند و نخواهند بود، اینها مشکل ما را حل نمی کنند، درست است که ما تورم و گرانی داریم اما راه حل توسل به دشمن نیست، ما از نظر سیاست جهانی باید مذاکره داشته باشیم اما نباید تسلیم خواسته های دشمنان باشیم و فراتر از آنچه که در برجام پذیرفته ایم بخواهیم به آنها امتیاز دهیم.

 

 وی با بیان اینکه مطمین باشید دشمن بیش از ما نیاز به این توافق دارد و امروز دست ذلت به سوی ما دراز کرده است، افزود: امروز با تلاش‌ و‌ کوشش جوانان ما به جایی رسیده ایم که تحریم ها دیگر تاثیر آنچنانی ندارد، امروز در شرایط تحریم  جمهوری اسلامی در مقابله با ویروس کرونا قدرت نمایی کرد و جزو کشورهای قوی در دنیا در مقابل این ویروس بوده است و  توانستیم واکسنی تولید کنیم که بسیاری از کشورهای دنیا خواهان آن هستند.

 

امام جمعه ایلام با بیان اینکه راه حل مشکلات اعتماد به خدا،  تلاش‌  و اعتماد به نیروهای توانمند و خلاق است، ابراز کرد: جنگی که در اروپا اتفاق افتاده است فرصتی خوبی را فراهم کرده است که از این فرصت باید استفاده کرد، تیم مذاکره کننده بدانند قدرت شیطانی آمریکا در برابر قدرت لایزال الهی همانند تار عنکبوت است، ایمان و توکل به خدا داشته باشید که پشتیبان شما خداست.

 

حجت الاسلام کریمی تبار  با اشاره اقدام جنایتکارانه آل سعود در اعدام شیعیان این کشور، گفت:  رژیمی که هشتاد و یک نفر را همزمان اعدام می کند که از نظر قانون بین الملل جنایت جنگی محسوب می شود، آل سعود چنین جنایتی انجام داده است و با دلارهای نفتی دهن مدعیان حقوق بشر را بسته اند، آنهایی که برای گربه ای صدای استغاثه آنها بلند می شود، در برابر کشتار ۸۱ نفر سکوت کرده اند، دنیای که برای چشم آبی های اروپا مراسم عزا برپا می کنند اما  برای شیعیان یمن چشم های خود را می بندند.

 

وی در ادامه تصریح کرد: مسئولان استانی و کشوری توجه داشته باشند ریزگردها امنیت و آسایش و سلامت جامعه ما را به خطر می اندازد، که هم منبع داخلی و هم کانون های خارجی دارد، دست به دست هم دهند این مشکل را برطرف کنند، آسیبی که ریزگردها به طبیعت و سلامت جامعه می می زند، بسیار سنگین است، قبل از اینکه مجبور شویم برای درمان هزینه کنیم برای پیشگیری از ریزگردها هزینه کنیم و کانون های منشا آن مهار شود.

 

امام جمعه ایلام در پایان خاطرنشان کرد: مسئولان استان توجه داشته باشند که در این تعطیلات نوروز خدماتی که باید به مردم ارائه شود، به گونه ای برنامه ریزی شود که مردم اذیت نشوند و کسانی که مسئولیت نظارتی دارند نقش رصدی و نظارتی خود را به خوبی ایفا کنند و با کسانی که در خدمت به مردم کوتاهی می کنند برخورد قاطع را داشته باشند.


 

کد خبر 1159073

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha