۳۵ تیم گشت نوروزی از منابع طبیعی استان سمنان حفاظت می کنند

سرهنگ ابوطالبی گفت: ۳۵ تیم گشت، ایام تعطیلات نوروز، از عرصه‌های منابع طبیعی استان حفاظت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان ازسمنان؛ سرهنگ «علیرضا ابوطالبی» با اشاره به استقرار ۳۵ تیم گشت حفاظتی در ایام تعطیلات نوروز در عرصه های منابع طبیعی استان سمنان گفت: هدف از این اقدام جلوگیری و پیشگیری از هرگونه حادثه، تخلف و جرائم مرتبط با عرصه های طبیعی است.

 

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی وآبخیزداری استان سمنان جلوگیری از تجاوز به عرصه‌های منابع طبیعی و سوءاستفاده از آن و پیشگیری از آسیب رساندن و آتش‌سوزی در تعطیلات  را از اهداف این برنامه عنوان کرد.

 

وی با اشاره به اینکه این گشت‌ها به‌صورت شبانه‌روزی تا ۱۶ فروردین ۱۴۰۱ ادامه دارداظهارداشت: در سطح هشت شهرستان استان سمنان نیز کشیک پاسگاه‌های ویژه منابع طبیعی نسبت به برقراری گشت‌ و مراقبت حفاظتی در عرصه‌های منابع طبیعی اقدام می کنند.

 

ابوطالبی مهم‌ترین کار این تیم ها را پایش اراضی ملی و عرصه‌های منابع طبیعی  دانست و ابراز داشت: در صورت مشاهده هرگونه تخلف با متعرضان و متخلفان به اراضی ملی برخورد شدید قانونی صورت خواهد گرفت.

 

ابوطالبی با اشاره به دستور معاونت پیشگیری از وقوع جرم اداره کل دادگستری در حوزه ممانعت از تصرف اراضی استان سمنان نیز تصریح کرد: گشت‌های حفاظت ازعرصه های منابع طبیعی در راستای جلوگیری از اقدامات و تصرفات غیرقانونی اراضی ملی به‌طور مستمر برقرار است.

 

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی وآبخیزداری استان سمنان با بیان اینکه طی تعطیلات نوروزی امسال گزارش‌های تخریب، تصرف، قطع درختان و قاچاق چوب تاغ، محصولات جنگلی، مورد رسیدگی سریع قرار می‌گیرد، افزود: از مردم، دوستداران طبیعت، همیاران طبیعت، بهره‌برداران، جوامع محلی، دهیاران و شوراهای اسلامی شهر و روستا تقاضا می‌شود در صورت مشاهده هرگونه تخریب، تصرف و آتش‌سوزی‌های احتمالی مراتب را به سرعت از طریق شماره تلفن‌های ۱۵۰۴ ، ۱۳۹و ۱۵۴۰ به یگان‌های حفاظت اطلاع دهند.

 

وی اظهار امیدواری کرد: در این ایام با مشارکت اقشار مختلف مردم، همکاری همیاران طبیعت، سازمان‌های مردم‌ نهاد و دوستداران طبیعت، برای حفاظت از عرصه های منابع طبیعی گام‌های موثری برداشته شود.

کد خبر 1159193

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha