مرمت نمای عمارت بلدیه و نورپردازی/فازهای بعدی مرمت ادامه دارد

حرفت خواه با اشاره به مرمت بناهای تاریخی در تملک شهرداری رشت گفت: در آستانه سال نو، فاز نخست مرمت نمای عمارت بلدیه و نورپردازی ساختمان با اعتبارات سازمان عمران انجام شد.

«میثم حرفت خواه» با اشاره به تاکید شهردار رشت در مرمت بناهای تاریخی در تملک شهرداری به خبرنگار شبستان گفت: در راستای استقبال از بهار، و توجه گردشگران به بناهای تاریخی مرکز شهر، اصلاح و مرمت نمای مهمترین عمارت تاریخی مرکز شهر، عمارت بلدیه، با نظارت و اعتبار سازمان عمران صورت گرفت.

 

رئیس سازمان عمران و بازآفرینی شهرداری رشت اضافه کرد: این اصلاح شامل، مرمت بخش های تخریب شده دیوار، اصلاح نمای سیمانی و رنگ آمیزی مجدد نمای عمارت، حذف زوائد بصری روبه خیابان، تعمیر و اصلاح درب و پنجره های شکسته، تعویض شیشه های شکسته پنجره ها و همچنین رنگ آمیزی درب و پنجره ها و کناف و قاب آنها در هر دو طبقه به اتمام رسید.

 

وی با تاکید بر حفظ و حراست از هویت معماری رشت، تصریح کرد: در آستانه نوروز، از نورپردازی این ساختمان به شکل ویژه ای رونمایی می‌شود.

 

حرفت خواه همچنین گفت: با توجه به شرایط نامساعد آب و هوایی، سازمان عمران تمام تلاش خود را کرد تا عمارت بلدیه بعنوان نماد شهر رشت، جلوه مناسبی برای گردشگران داشته باشد.

 

رئیس سازمان عمران اذعان کرد: با توجه به اتمام مطالعات احیا و مرمت بناهای عمارت تاریخی بلدیه و شرایط نامساعد جوی در پایان سال، امکان واچینی سقف نبود، بنابراین فاز بعدی مرمت این ساختمان در نیمه سال جدید شامل واچینی سقف و مرمت و اصلاح سربندی و تعویض درب و پنجره هایی که کاملا فرسوده شده است،.

 

گفتنی است، مجموعه بناهای میراثی میدان شهرداری رشت در آذرماه ۱۳۵۶ به شماره ۱۵۱۶ در فهرست بناهای میراثی کشور ثبت شده است و هرگونه احیا و مرمت این بناها با نظارت اداره کل میراث فرهنگی گیلان صورت می گیرد.

 

کد خبر 1159209

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha