بهار طبیعت آیه ای از جانب خداست

استاد حوزه علمیه خواهران گفت: بهار طبیعت آیه ای از جانب خداست و عید بازگشت به فطرت خداجوی است که انسان باید با این نشانه صفا، پاکی، اخلاق و سادگی را که خداوند در نهاد او قرار داده پیدا کند .

معصومه ظهیری در گفتگو با خبرگزاری شبستان  در قم، با اشاره به تفسیر دعای تحویل سال گفت: خوشبختانه سال جاری ۱۴۰۰را با تمام فراز و فرود و تلخی و شادکامی هایش پشت سر گذاشته و با اغاز بهار طبعیت توقع داریم یک بازگشت خوب درسال جدید شامل حال ما شود.

 

استاد حوزه علمیه خواهران افزود: همه تغییر وتحولات هستی نشانه ای از جانب خداوند است چرا که حواریون به حضرت عیسی فرمودند نشانه ای از خدا بیاور تا ما به تو ایمان اورده و یقین پیدا کنیم که حضرت عیسی (ع) از خداوند خواست مائده ای برای آنها بفرستد تا روز مبارکی برآی آنها باشد.

 

ظهیری ادامه داد: در آیه 114 سوره مائده که تنها آیه در قرآن است که به روز عید اشاره شده آمده قَالَ عِيسَى ابْنُ مَرْيَمَ اللَّهُمَّ رَبَّنَا أَنْزِلْ عَلَيْنَا مَائِدَةً مِنَ السَّمَاءِ تَكُونُ لَنَا عِيدًا لِأَوَّلِنَا وَآخِرِنَا وَآيَةً مِنْكَ ۖ وَارْزُقْنَا وَأَنْتَ خَيْرُ الرَّازِقِين َعیسیِ بن مریم گفت: بارالها، ای پروردگار ما، تو بر ما از آسمان مائده‌ای فرست تا (این روز) برای ما و کسانی که پس از ما آیند روز عید مبارکی گردد و آیت و حجّتی از جانب تو برای ما باشد، و ما را روزی ده، که تو بهترین روزی دهندگانی.

 

وی تصریح کرد: خداوند با اجابت دعای عیسی بن مریم این ماده و نعمت را در روز یکشنبه فرود آورد و از همان روز بود که روز یکشنبه روز عید و تعطیل برای مسیحیان شد .

 

استاد حوزه علمیه خواهران گفت: بهار طبیعت آیه ای از جانب خداست و عید بازگشت به فطرت خداجوی است که انسان باید با این نشانه صفا، پاکی، اخلاق و سادگی را که خداوند در نهاد او قرار داده پیدا کند .

 

وی ادامه داد: عید امسال فرصت بسیار خوبی برای ماست که سال را با محبت اهل بیت آغاز کنیم و بتوانیم از خیرات این دریای خروشان بهره مند شویم .

 

استاد حوزه علمیه خواهران با بیان اینکه دعای تحویل سال دعای تغییر و تحول است تصریح کرد: این تغییر خطاب به خداوند تبارک است که تغییر در آن ایجاد می کند و گرداننده هستی است چرا که این دعا سراسر توحید است و مارا به فطرت خدایی متوجه می کند.

 

ظهیری افزود: ما نیز باید از خداوند بخواهیم قلبهایمان را تغییر،بدی هایمان را پاک ، خوبی ها را مکتوب و حال مان را به سوی آنچه برایمان مقدر کرده خوب و پرخیر سازد .

 

استاد حوزه علمیه خواهران گفت: امیدواریم انسانها در مسیر حرکت به سوی خدا در روز شمار تقویم زندگیشان روز های خوبی داشته باشند .

کد خبر 1159222

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha