کشاورزان برای هرگونه خسارت محصول نسبت به کودپاشی اقدام کنند

مدیر جهاد کشاورزی شیروان گفت: کشاورزان جهت عملکرد بهتر محصول و جلوگیری از هرگونه خسارات از همین الان نسبت به کودپاشی مزارع خود اقدام کنند.

«حسن ایزانلو» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهارکرد: به زارعینی که از کودهای پاییزه در مزارع خود تاکنون استفاده نکرده اند، توصیه می‌شود برای افزایش بازدهی مزارع خود، نسبت به محلول پاشی کودی در مزارع، استفاده از کود سرک و ریز مغذی‌ها در فروردین و اردیبهشت ماه و مبارزه به موقع با آفات سن و آفات همگانی و علف‌های هرز اقدام کنند.

 

مدیر جهاد کشاورزی شیروان عنوان کرد: کشاورزان این شهرستان پس از بارش برف مزارع خود را با کود اوره کودپاشی کردند.

 

ایزانلو خاطرنشان کرد: با توجه به نیاز مزارع به آب و بارندگی ها، با بارش برف اخیر کشاورزان اقدام به کودپاشی مزارع خود با کود اوره کردند تا از این طریق آب به ریشه نفوذ کند و شاهد افزایش عملکرد محصول باشند.

 

وی تصریح کرد: نیاز آبی مزارع دیم تا 15 فروردین ماه و مزارع آبی تا اردیبهشت ماه است که بارش های اخیر روزنه امیدی در دل کشاورزان شد و در هر هکتار از اراضی دیم 50 کیلو و اراضی آبی 100 تا 150 کیلوگرم کود استفاده می شود.

 

وی اضافه کرد: نرخ هر کیسه 50 کیلویی کود یارانه دار، 65 هزار و 162 تومان و پنج ریال است که از ابتدای مهرماه تاکنون سه هزار و 600 تُن کود یارانه دار بین کشاورزان این شهرستان توزیع شده است.

 

مدیر جهاد کشاورزی شیروان گفت: امسال، ۳۱ هزار و ۵۰۰ هکتار غلات پاییزه در اراضی کشاورزی شهرستان کشت شد که سال گذشته این رقم ۳۱ هزار و ۸۰۰ هکتار بود.

 

به گفته ایزانلو از این میزان کشت، ۱۰ هزار و ۵۰۰ هکتار محصول آبی و ۲۱ هزار هکتار دیم است که به دلیل کاهش بارندگی، خشکسالی و گرانی نهاده ها در مقایسه با سال گذشته ۳۰۰ هکتار کاهش داشته است.

 

کد خبر 1159242

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha